|
کدخبر: 278697

خودروی محبوب بنز زیر تیغ جراحی یک ایرانی

درب‌های خودروی موسوم به خودکشی یکی از ویژگی‌های شاخص محصولات رولزرویس هستند و این مرسدس بنز G کلاس منصوری نیز از چنین ویژگی‌ای سود می‌برد.

استفاده از چنین طراحی‌ای موجب ورود و خروج راحت‌تر به خودرو خواهد شد و فرقی ندارد که مدل انتخابی از نوع پرچم‌دار مرسدس-ای ام جی G63 باشد یا نسخه‌های عادی این خودرو چراکه منصوری طراحی یاد شده را برای همه آن‌ها در نظر می‌گیرد.

مرسدس بنز G کلاس

این تیونر مشهور درب‌های خاص این شاسی‌بلند لوکس را روی یک دستگاه G63 تیون شده برای بازار امارات متحده عربی به نمایش گذاشته است. این خودرو پیش‌نمایشی از افتتاحیه شوروم دوبی منصوری در سال گذشته بوده اما هیچ‌کسی در آن زمان متوجه مکانیسم درب مرسدس بنز G کلاس منصوری نشده است. ما حدس می‌زنیم این خودروی آلمانی از قطعات فیبر کربنی در بدنه، گلگیرهای پهن و رینگ‌های ۲۳ اینچی فورج کاری شده استفاده می‌کند.

مرسدس بنز G کلاس
مرسدس بنز G کلاس

البته اعمال چنین تغییری در خودرو کار راحتی نیست زیرا درب‌ها برای باز شدن در جهت مخالف باید از نو طراحی شوند. طراحی و ساخت درب‌ها و صندوق‌عقب خودروها جزو سخت‌ترین کارها برای خودروسازان است زیرا باید دقت و توجه زیادی را صرف این بخش‌ها کرد. جدای از تغییر مکان دستگیره درب‌ها، منصوری مجبور به تعویض تمامی لولاها و مکانیسم باز و بسته شده درب‌هایی بوده که هم‌اکنون در ستون B قفل می‌شوند.

مرسدس بنز G کلاس

این شرکت می‌گوید تغییر رخ داده روی مرسدس بنز G کلاس منصوری یک مزیت است زیرا دسترسی راحت‌تری را به صندلی‌های عقب ایجاد می‌کند. درب‌های خودکشی در واقع به دوران کالسکه‌ها و اسب‌ها مربوط می‌شوند ولی این روزها به ندرت در خودروها دیده می‌شوند. برخی استثناها نیز وجود دارند که از جمله آنها می‌توان به مزدا RX-8، اوپل مریوا، تویوتا FJ کروزر، بی ام و i3 و فیات ۵۰۰ اشاره کرد.

مرسدس بنز G کلاس

ما اطلاعی از هزینه اضافه شدن درب‌های یاد شده به مرسدس بنز G کلاس منصوری نداریم اما با توجه به کاتالوگ این تیونر می‌توان انتظار قیمت بالایی را داشت. همین موضوع درباره کیت بدنه خاص و کابین ارتقا یافته این خودرو نیز صدق می‌کند. به تمامی این موارد باید پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی G63 را نیز اضافه کنیم که به لطف تغییرات منصوری قدرت ۸۸۸ اسب بخار را تولید می‌کند.

مرسدس بنز G کلاس
مرسدس بنز G کلاس

 

منبع: پدال

ارسال نظر