|
کدخبر: 204453

غول خودروسازی مردم را یک سال معطل کرد!

صنعت خودروسازی روزهای سختی را سپری می‌کند، روزهایی که مدام در حال بدتر شدن هستند.

بحران ریزتراشه‌ها از ابتدای سال ۲۰۲۱ گریبان‌گیر خودروسازان مختلف شده و آن‌ها در حال تعطیل کردن خطوط تولید هستند. تویوتا و جنرال موتورز پیش از این با مشکل کمبود قطعات و تعطیلی خطوط تولید مواجه شده بودند و اکنون این مشکل گریبان‌گیر مرسدس بنز شده است.

مطابق گزارش روزنامه آلمانی Frankfurter Allgemeine Zeitung، بحران کمبود تراشه خطوط تولید مرسدس بنز را به شدت درگیر کرده است و خریداران خودروهای این برند، بایستی بیش از یکسال برای تحویل اتومبیل‌های خود انتظار بکشند. این گزارش از سوی مدیر عامل دایملر، اولا کالنیوس تایید شده است. او در این گزارش اظهار داشت که تقاضای مشتریان برای خرید خودرو بسیار زیاد است و همین مساله سبب شده تا خطوط تولید نتوانند به تمامی تقاضا پاسخ گویند. در نتیجه خریداران برخی مدل‌ها ناچار خواهند بود تا زمانی بیش از یکسال را به انتظار برای تحویل اتومبیل مرسدس بنز خود سپری کنند.

به گفته مدیران مرسدس بنز و بی ام و، بحران کمبود ریزتراشه در جهان تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد یافت. این بحران پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی گسترده خطوط تولید کارخانه‌های تولید چیپ اتفاق افتاد. با این حال مدیران صنایع خودروسازی امیدوارند تاثیر بحران کمبود ریزتراشه‌ها در سال آینده کمتر شود.

مدتی قبل نیز در گزارشی اعلام شد مرسدس بنز به دلیل کمبود ریزتراشه، پیشرانه V۸ را از تمامی محصولاتش در ایالات متحده حذف خواهد کرد. با این وجود مرسدس بنز این ادعا را رد کرد و حذف موتور هشت سیلندر را ناشی از مشکلات کیفی دانست.

منبع: خودروبانک

ارسال نظر