|
کدخبر: 278432

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

صعود پر قدرت شاخص بورس به کانال ۱.۴ میلیون

بورس در معاملات ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۱ با رشد ۱۷۹۸۸ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۷۴۰ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد صعود پر قدرت شاخص بورس به کانال ۱.۴ میلیون

براساس گمانه زنی‌ها حدود ۷۰ درصد بی‌اعتمادی سهامداران به بورس حاصل بلاتکلیفی موضوعات سیاسی کشور در مورد نتیجه مذاکرات و بلاتکلیفی برجام است و شاید بتوان گفت ۳۰ درصد آن حاصل مدیریت اشتباه مسئولان در این بازار است.

بورس معاملات چهارمین روز هفته را با رشد آغاز کرد و در ادامه این حجم از رشد افزایش یافت، طوریکه در میانه بازار به رشد ۲۲ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی کچاد، تاپیکو، شتران، پارسان، وغدیر و وصندوق با تاثیرات مثبت و منفی موجب رشد نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار خنثی و متعادل است و تک سهم‌هایی از هر گروه امکان رشد را دارند.

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد ولی در ادامه  روند رشد بیشتر شد تا با افزایش ۳۱۰۰ واحدی به ۳۹۶ هزار و ۲۱۱ واحد رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بیش از ۱۷ هزار واحدی به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۵۲,۰۹۸,۵۴۴.۲۰۵ میلیارد ریال، ارزش معاملات  ۶۸,۰۲۱.۰۰۰ میلیارد ریال و حجم معاملات ۱۳.۴۹۲ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در معاملات امروز ارفع، فغدیر، صبا، ومهان، فرابورس، هرمز و آریا هستند.

نمادهای-بورسی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها