|
کدخبر: 277632

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

رشد بی رمق بورس در بازار امروز + جزئیات

بورس در معاملات ۸ آبان ماه ۱۴۰۱ با رشد ۹۸۳۷ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۴۶۴ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد رشد بی رمق بورس در بازار امروز + جزئیات

براساس گمانه زنی‌ها حدود ۷۰ درصد بی‌اعتمادی سهامداران به بورس حاصل بلاتکلیفی موضوعات سیاسی کشور در مورد نتیجه مذاکرات و بلاتکلیفی برجام است و شاید بتوان گفت ۳۰ درصد آن حاصل مدیریت اشتباه مسئولان در این بازار است.

بورس معاملات دومین روز هفته را با رشد آغاز کرد و در ادامه این حجم از رشد افزایش یافت، طوریکه در میانه بازار به رشد ۳ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فولاد، فملی، فارس، شبندر و کگل با تاثیرات مثبت و منفی موجب رشد نسبی شاخص کل شدند. طبق نظر کارشناسان بورس در حال حاضر شاخص کل در محدوده حساسی قرار گرفته است و عملاً به محدوده حمایتی معتبر خود نفوذ کرده است و ادامه این روند اصلاحی می تواند به معنای شکست این محدوده حمایتی تلقی شود.

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با سقوط نسبی روبه‌رو شد ولی در ادامه  روند ریزش بیشتر شد تا با کاهش ۱۸۹۹ واحدی به ۳۵۶ هزار و ۲۴۱ واحد رضایت دهد.

شاخص-کل

 
در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بیش از ۹ هزار واحدی به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۴۶,۵۵۴,۴۲۵.۷۵۱ میلیارد ریال، ارزش معاملات  ۴۴,۲۳۸.۴۲۵ میلیارد ریال و حجم معاملات ۶.۷۲۶ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در معاملات امروز مارون، آریا، دماوند، غصینو، کگهر، شاوان و اتکای هستند.

نمادهای-بورسی

ارسال نظر