|
کدخبر: 277225

علت توقف تولید برخی محصولات ایران خودرو و سایپا

کارشناس صنعت خودرو گفت: وعده وزیر مبنی بر اینکه خط تولیدِ خودروهایی که نمی‌توان آن‌ها را ارتقا داد متوقف خواهد شد، یکی از دلایل توقف تولید برخی خودروها است. این اتفاق درخصوص برخی از محصولات مانند پژو۴۰۵ رخ داد؛ بهتر است روند توقف خط تولید این محصولات تسریع شود تا محصولات جدید تولید شود.

مرتضی شجاعی درخصوص توقف تولید برخی خودروها اظهار کرد: شورای رقابت در سال ۹۹ بررسی کیفیت خودروها را در اختیار گرفت و آن‌ها را به دو نوع می‌شناخت؛ نوع اول خودروهایی مانند تیبا، پژ و۴۰۵ و سمند است که سال ۹۱ تا ۹۲ توسط این سازمان قیمت‌گذاری شده بود و قیمت جدید، با تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی محاسبه و اعلام شد.

وی افزود: نوع دیگر، محصولات جدید مانند کوییک، دنا توربو اتومات و ساینا بود که به عنوان خودروی جدید شناسایی و قیمت آن‌ها برمبنای هزینه تمام شده خودروساز به علاوه سود متعارف اعلام شد؛ این اقدام شکاف قیمتی میان محصولات قدیمی مانند پژوپارس با محصولات جدید مانند دنا و سایر محصولات به وجود آورد. به همین دلیل تولید این خودروهای قدیمی برای تولیدکننده با ضرر همراه است و می‌تواند یکی از دلایل توقف تولید برخی از این محصولات باشد.

این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: دلیل دیگر توقف تولید برخی خودروها، وعده وزیر مبنی بر اینکه خط تولید خودروهایی که نمی‌توان آن‌ها را ارتقا داد، متوقف خواهد شد، است که این اتفاق درخصوص برخی از محصولات مانند پژو ۴۰۵ رخ داد. بهتر است روند توقف خط تولید این محصولات تسریع شود تا محصولات جدید تولید شود.

منبع: ایمنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها