|
کدخبر: 276654

برترین اقتصاد رمزارز جهان معرفی شد

ایالات متحده که در سه ماهه گذشته همراه با آلمان در رتبه اول اقتصاد کریپتو قرار داشت، به رتبه هفتم در این رتبه بندی سقوط کرد. بر اساس یک گزارش جدید، آلمان در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ به مطلوب ترین اقتصاد کریپتو در جهان تبدیل شده است. ایالات متحده، دارنده مشترک رتبه برتر از سه ماهه گذشته، شش پله سقوط کرد و در رتبه هفتم برترین اقتصاد کریپتو قرار گرفت.

اقتصاد برترین اقتصاد رمزارز جهان معرفی شد

رتبه‌بندی اقتصاد کریپتو که توسط Coincub تهیه شده است به عوامل مختلفی مانند چشم‌انداز ارزهای دیجیتال، قوانین مالیاتی شفاف کریپتو، ارتباطات نظارتی شفاف‌تر و موارد دیگر برای رتبه‌بندی کشورها توجه می‌کند.

آلمان اگرچه بهشت مالیاتی نیست، اما یکی از قوی‌ترین اقتصادهای کریپتویی به حساب می‌آید که از دارندگان ارزهای رمزنگاری مالیات نمی‌گیرد.

سوئیس با موضع مثبت نظارتی کریپتو در رتبه دوم قرار گرفت و خانه برخی از برترین سازمان های رمزنگاری در جهان است. سه جایگاه بعدی این لیست به ترتیب توسط استرالیا، امارات و سنگاپور تصاحب شده است.

استرالیا تمایل زیادی به ارزهای دیجیتال نشان داده است و دولت نیز در سال گذشته از آن حمایت کرده و همچنین قوانین مثبت ارزهای دیجیتال را همراه با سیاست مالیاتی معقول به اجرا گذاشته است. امارات متحده عربی سرمایه گذاری هنگفتی در وب ۳ کرده است و سیاست بسیار جذابی برای مالیات صفر بر سود ارزهای دیجیتال دارد. از سوی دیگر، سنگاپور خود را به عنوان یک نیروگاه ارزهای دیجیتال در آسیا تثبیت کرده است و بخش قابل توجهی از جمعیت درگیر تجارت و سرمایه گذاری کریپتو هستند.

ایالات متحده به دلیل سیاست مالیاتی نامطلوب کریپتو و عدم شفافیت در بخش نظارتی به رتبه هفتم سقوط کرد. با این حال، این گزارش تاکید می‌کند که ایالات متحده تنها کشوری است که به کریپتو اجازه می‌دهد بخشی از حقوق بازنشستگی را تشکیل دهد. با اصلاح برخی از قوانین کلیدی مقررات ارزهای دیجیتال، ایالات متحده می تواند تا سه ماهه آینده شاهد بهبود قابل توجهی در رتبه بندی خود باشد.

در میان کشورهای جهان که بیشترین تعداد جستجوهای مرتبط با بیت کوین را داشتند، السالوادور دوباره در صدر فهرست قرار گرفت و پس از آن نیجریه و جمهوری آفریقای مرکزی قرار دارند.

جمعیت ویتنام با بیش از ۲۰ میلیون یا نزدیک به ۲۰ درصد از جمعیت، بزرگترین جمعیت از لحاظ داشتتن رمزارزها هستند. در ایالات متحده بیش از ۴۶ میلیون یا نزدیک به ۱۳ درصد از جمعیت آن در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها