|
کدخبر: 273137

کاربران عاشق این رمزارز شدند

سرمایه گذاران به اتریوم هجوم آورده‌اند. افزایش حجم معاملات در اتریوم، قبل از آپدیت بزرگ به ‌عنوان یک ارتقای حیاتی در یکی از اصلی‌ترین شبکه‌های کریپتو در این ماه به نظر می‌رسد و زمینه را برای نوسانات در روزها و هفته‌های آینده فراهم می‌کند.

ارتقای «مرج» که قرار است از روز سه‌شنبه آغاز و تا ۲۰ سپتامبر تکمیل شود، یک تغییر اساسی مورد انتظار برای شبکه بلاکچین اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ بعد از بیت‌کوین است. این ارتقاء قرار است اساساً نحوه عملکرد اتریوم را تغییر دهد، زیرا سیستم «اثبات کار» را که زیر بنای امنیت و عملیات بیت‌کوین است به نفع یک سیستم «اثبات سهام» کنار می‌زند. این حرکت استخراج اتریوم را حذف می‌کند، سپس رد پای کربن شبکه و عرضه توکن‌های در گردش اتریوم را کاهش می‌دهد.

انتظار می‌رود هر دو تغییر قیمت‌ها را افزایش دهند. اکثر معامله گران ارزهای دیجیتال روی آن شرط بندی می‌کنند. به گفته کلارا مدالی (Clara Medalie)، مدیر تحقیقات شرکت داده‌های کریپتویی Kaiko، از ژوئن تا آگوست، اتریوم تقریباً از تمام دارایی‌های دیجیتال با اختلافی زیاد، عملکرد بهتری داشت که نشانه‌ای از علاقه شدید در آستانه آپدیت مرج است. در حالی که پس از فروش ماه آگوست که بازارهای سهام و کریپتو را تحت تأثیر قرار داد، سود کاهش یافته است. با وجود اینکه این دو بازار با توجه به حساسیت آنها به تغییرات در تمایل سرمایه گذاران به ریسک کردن، همبستگی دارند، اما اتریوم از اواسط جولای همچنان بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است. بیت‌کوین در غبار رها شده است. تقریباً با هر معیاری، اکنون توجه سرمایه‌گذاران به شدت از همتایان کوچکتر آن حمایت می‌کند.

تمایل کاربران به اتریوم افزایش یافت

هیچ یک از محصولات بیت‎کوین تحت پوشش آخرین گزارش مدیریت دارایی دیجیتال ماهانه شرکت داده CryptoCompare در ماه آگوست به افزایش دارایی‌های تحت مدیریت یا حجم دست نیافتند. در عوض، محصولات مبتنی بر اتریوم بر رشد مسلط شدند و برای اولین بار از دسامبر، Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) منفی ۲.۰۷ درصد موقعیت خود را به عنوان پرمعامله ترین محصول مطمئن صنعت ارزهای دیجیتال از دست داد و رتبه اول را به Grayscale Ethereum Trust (ETHE) با منفی ۱.۱۱ درصد رسید. سرمایه گذاری در GBTC (ETHE) به طور انحصاری و منفعلانه در بیت‌کوین (اتریوم) سرمایه گذاری می‌شود و سرمایه گذاران را قادر می‌سازد تا در قالب یک امنیت در معرض BTC (ETH) قرار گیرند و در عین حال از چالش‌های خرید، ذخیره و نگهداری بیت‌کوین (اتریوم) به طور مستقیم اجتناب کنند. این تغییر در علاقه سرمایه‌گذاران و جریان‌های صندوق، با میانگین ورودی هفتگی برای محصولات اتریوم که در ماه آگوست به بالاترین حد خود رسیده است، در معیارهای کلیدی احساسات بازار و عملکرد دارایی آشکار می‌شود.

به گفته مدالی، نسبت اتریوم-بیت‌کوین که عملکرد توکن اتریوم را نسبت به بزرگترین دارایی دیجیتالی اندازه‌گیری می‌کند، از ژوئن تا ژوئیه با سریع‌ترین نرخ تاریخ افزایش یافت. مدالی گفت: علاوه بر این، اسپرد در نوسانات ۳۰ روزه برای بیت‌کوین و اتر به بالاترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته رسیده است که نشان‌دهنده تفاوت شدید در فعالیت بازار بین این دو دارایی است که در حجم معاملات پر رونق منعکس شده است. مدالی می‌گوید: «بازارهای مشتقات نیز نقش محوری در فعالیت بازار اتریوم بازی کرده‌اند. سود باز قراردادهای آتی دائمی که در اتریوم تعیین می‌شوند، اخیراً بالاترین حد خود را شکستند که نشان می‌دهد معامله‌گران در حال شرط‌بندی قبل از آپدیت مرج هستند». بهره باز به مجموع قراردادهای مشتقه باز اشاره دارد.

تمایل کاربران به اتریوم افزایش یافت

اکثریت معاملات دارایی‌های دیجیتال در بازار مشتقات کریپتو انجام می‌شود، جایی که معاملات آتی دائمی یا "perps" حاکم هستند و نقش کلیدی در کشف گسترده قیمت بازار و همچنین پوشش ریسک دارند. علاوه بر این، اهرم، پول قرض گرفته شده، به طور گسترده در دسترس معامله گران مشتقه است. بنابراین، با سرازیر شدن پول بیشتر به بازار مشتقات اتریوم، احتمالاً نوسانات قیمت‌ها را تشدید می‌کند، زیرا معامله گران شرط‌های خود را تغییر می‌دهند و در روزهای آینده موقعیت‌های جدیدی اتخاذ می‌کنند، زیرا موفقیت و محبوبیت مرج واضح تر و نزدیک‌تر می‌شود.

کانور رایدر، تحلیلگر Medalie، در یادداشتی گفت: «تعداد موقعیت‌های آتی [به اتر] باز شده در این زمان نشان‌دهنده بالاترین رکورد تاریخی خیره‌کننده است که به ‌عنوان یک نیروی اهرم‌ گرفته عظیم بر روی قیمت اتریوم در چند هفته آینده عمل می‌کند». فقط معامله گران روزانه یا طرفدارن کریپتو در این روند شرکت نمی‌کنند. بلکه بزرگترین دارندگان اتریوم، به اصطلاح نهنگ‌ها نیز وارد عمل می‌شوند. به گفته تحلیلگران صرافی بیت فینکس، آدرس‌های برتر نهنگ‌ها مقدار قابل ‌توجهی از اتریوم را به صرافی‌ها منتقل کرده‌اند، به طوری که دارایی‌های مربوط به آدرس‌های غیر صرافی طی سه ماه گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته است. انتقال کریپتو از کیف پول خصوصی و تبدیل به یک صرافی، پیشروی کلیدی برای ترید است.

بنابراین در حال حاضر، کمتر از یک هفته قبل از شروع مرج، احساسات کجاست؟

بر اساس تجزیه و تحلیل Kaiko، نشان می‌دهد که در حال حاضر "بارزترین مورد پوشش ریسک که بازارهای آپشن ارز دیجیتال دیده‌اند، شاید بهترین شاخص در بازار آپشن اتریوم باشد". بازار معاملات آپشن اتریوم که قبل از تاریخ ارتقاء مرج منقضی می‌شوند، تقریباً به طور مساوی بین هر دو طرف، چه شرط‌هایی که قیمت‌ها افزایش می‌یابند و چه شرط‌هایی که قیمت‌ها کاهش می‌یابند، تقسیم می‌شود. اما برای قراردادهای آپشنی که پس از مرج منقضی می‌شوند، همه چیز تغییر می‌کند، به طوری که ۷۹٪ از همه شرط‌ها پس از ارتقاء شبکه منقضی می‌شوند، روی افزایش قیمت اتریوم باز شده‌اند.

تمایل کاربران به اتریوم افزایش یافت

رایدر با اشاره به افزایش موقعیت‌های فروش اتریوم خاطرنشان کرد: "همانطور که بازارهای آپشن نشان می‌دهد، سرمایه گذاران نسبت به آینده بلند مدت اتریوم خوشبین به نظر می‌رسند، اما در کوتاه مدت نسبت به احتمال یک بحران خود ساخته نگران هستند. بنابراین قراردادهای آتی مانند آپشن‌های فروش، احتمالاً نشان می‌دهد معامله گران موقعیت‌های خود را پوشش ریسک می‌‌کنند". رایدر در ادامه گفت: «ارتقاء مرج اتریوم یکی از تنها رویدادهایی است که اخیراً در رمزارزها انجام نشده است. جالب خواهد بود که ببینیم آیا این رویداد منجر به کاهش همبستگی ارزهای دیجیتال با بازار سهام می‌شود یا خیر!».

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها