|
کدخبر: 274835

جدیدترین محصول ب ام و را ببینید / عاشق این خودرو می‌شوید

پس از خرید سهام آلپینا توسط بی‌ام‌و، تنوع مدل‌های مختلف با تجهیزات لوکس و ارتقا یافته از برند آلپینا بیشتر شده است.

طی سال‌های اخیر، صرفا خودروهای سدان اسپرت مثل سری ۵ و ۷ مورد توجه آلپینا قرار داشت اما حالا، شاسی‌بلند پهن‌پیکر X7 نیز با کد XB7 توسط این مجموعه عرضه خواهد شد.

آلپینا XB7

قیمت ۱۴۵ هزار دلاری برای محصولی ساخت بی‌ام‌و کم‌سابقه است. درحالی‌که انواع مرسدس AMG یا مرسدس میباخ با بدنه‌های مختلف، از سال‌ها قبل قیمت بیش از ۱۲۰ هزار دلار داشته‌اند.

تصاویر آلپینا  XB7 بهار امسال منتشر شده بود و حالا با جزئیات بیشتر برای فروش آماده می‌شود. این مدل در نمای بیرونی، تفاوت‌هایی با X7 سری M60i دارد و البته از نظر فنی هم، برتر خواهد بود.

رینگ‌های ۲۱ تا ۲۳ اینچ مخصوص XB7 تولید می‌شود و توسط خریدار، قابل سفارش هستند. تایرهای متنوع با پهنای ۲۸۵ و ۳۲۵ میلی‌متر هم برای چر‌خ‌ها وجود دارد. حتی برای اگزوزهای XB7 چند مدل اگزوز ارائه خواهد شد. همچنین ترمزهای برمبو با ابعاد ۱۵/۵ اینچ در جلو و ۱۵/۷ اینچ در عقب، همراه کالیپرهای آبی نصب می‌شوند.

آلپینا XB7 مجهز به پیشرانه‌ی S68 بی‌ام‌و است. این موتور ۴/۴ لیتر V8 با سیستم هیبرید، ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند تا نسبت به X7 M60i حدود ۷۰ اسب بخار قوی‌تر باشد. بیشترین گشتاور از ۱۸۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌شود و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۹ ثانیه فراهم می‌کند. آلپینا XB7 می‌تواند مسافت ۴۰۰ متر را در زمان ۱۲/۴ ثانیه طی کند و به سرعت ۲۹۰ کیلومتر برساعت برسد. این شرایط، عملکرد فنی بسیار خوب برای یک شاسی‌بلند ۲۷۱۵ کیلوگرمی را نشان می‌دهد.

آلپینا XB7

مشابه X7 M60i، آلپینا XB7 هم با ۴ یا ۶ صندلی تولید می‌شود. دو نمایشگر ۱۲/۳ اینچ برای راننده و ۱۴/۹ اینچ برای سیستم سرگرمی روی داشبورد نصب خواهد شد. نشان درخشان XB7 هم در قسمت‌های مختلف کابین، جای‌گزین M و M60i می‌شود. تزئینات و نورپردازی مخصوص رکاب زیر در ورودی نیز، چنین شرایطی خواهند داشت. بخش تنظیم‌کننده‌ی حالت رانندگی iDrive  که در جایگاه دسته‌دنده وجود دارد نیز برای آلپینا XB7 متفاوت از X7 استاندارد است.

منبع: پدال

ارسال نظر