|
کدخبر: 274743

پیشنهاد جالب غول خودروسازی / موتور را خودتان تولید کنید!

برجسته‌ترین ویژگی شورلت کوروت Z06 جدیدی چیزی است که پشت صندلی‌های آن قرار گرفته است یعنی پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تمام آلومینیومی DOHC میل‌لنگ تخت بنام LT6.

حال شورلت برای خریداران این خودرو خبر بسیار خوبی را اعلام کرده است. «کای اسپند» مدیر کارخانهٔ تولید کوروت طی بیانیه‌ای در مراسم جشن ۲۸ سالگی موزهٔ ملی کوروت گفته است که خریداران Z06 می‌توانند خودشان پیشرانهٔ آن را تولید کنند. این پیشنهاد در سه‌ماههٔ دوم سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود و فقط برای پیشرانهٔ LT6 خواهد بود.

این برنامه که «پیشرانهٔ خود را بسازید» یا به‌طور مخفف BYOE نام دارد، در مرکز پرفورمنس جنرال موتورز در داخل کارخانهٔ مونتاژ کوروت در کنتاکی انجام خواهد شد. کسانی که مایل به استفاده از این پیشنهاد باشند، می‌توانند پیشرانهٔ کوروت خود را زیر نظر یک استاد موتورسازی مونتاژ کنند. به گفتهٔ اسپند، خریداران به یک ایستگاه مونتاژ اختصاصی خواهند رفت و تمام قطعات پیشرانه در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. پیشرانه پس از مونتاژ کامل روی داینو می‌رود و سپس به کارخانه بازمی‌گردد تا روی Z06 نصب شود.

شورلت برنامهٔ BYOE را قبلاً هم با قیمت ۵ هزار دلار برای خریداران کوروت ارائه می‌کرد اما انتظار می‌رود این برنامه برای Z06 جدید هزینهٔ بسیار بیشتری داشته باشد. همچنین خریداران به این زودی‌ها نمی‌توانند از مونتاژ پیشرانهٔ این سوپرکار جذاب لذت ببرند زیرا شورلت از چند وقت پیش پذیرش سفارشات خرید برای Z06 مدل ۲۰۲۲ را پایان داده است. البته هنوز هم می‌توان این خودرو را سفارش داد اما این برای مدل ۲۰۲۳ خواهد بود که یعنی زمان ساخت آن بسیار دیرتر فرا خواهد رسید.

 

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها