|
کدخبر: 258712

درآمد زیرپوستی اما نجومی مدیرعامل این خودروسازی

پیتر رالینسون مدیرعامل گروه لوسید بیش از ۲۶۰ میلیون دلار را بر اساس پکیج‌های مبتنی بر عملکرد خود در سال ۲۰۲۱ به دست آورده است.

اقتصاد درآمد زیرپوستی اما نجومی مدیرعامل این خودروسازی

هیئت‌مدیره لوسید در مارس ۲۰۲۱ حدود ۱۳.۸ واحد سهام را به عنوان پاداش به رالینسون اختصاص داد و همچنین ۱۶ میلیون واحد سهام دیگر نیز بر اساس عملکردش به این مدیر ارشد اهدا شد. ارزش کل این پاداش به رقم قابل‌توجه ۵۵۶ میلیون دلار می‌رسد.

دستمزد ۲۶۳ میلیون دلاری رالینسون یکی از بیشترین میزان پرداختی‌های تاریخ به یک مدیر در سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود. پاداش مبتنی بر عملکرد رالینسون به خاطر افزایش مقطعی ارزش سهام لوسید پرداخت شده است. از آن زمان تاکنون ارزش سهام این خودروساز تا دوسوم کاهش یافته است زیرا لوسید می‌خواهد تولید سدان لوکس و الکتریکی ایر را افزایش دهد ولی با مشکلات زنجیره تأمین روبرو شده است.

لوسید در سال ۲۰۲۱ در بورس عرضه شد و ارزش بازاری آن تا نوامبر به رقم ۹۱ میلیارد دلار رسید. ارزش بازاری این شرکت طی ۶ ماه به اندازه‌ای بالا بوده است که درآمدی قابل‌توجه را برای رالینسون رقم بزند. سهامی که این مدیر ارشد دریافت کرده است در روزهای اخیر ارزش ۲۶۳ میلیون دلاری دارد. مدیرعامل گروه لوسید هنوز هم می‌تواند ۲.۱ میلیون سهام باقی ‌مانده را نیز به خود اختصاص دهد اما یک شرط وجود دارد و آن هم رسیدن ارزش بازاری شرکت به حدود ۷۰.۵ میلیارد دلار و باقی ماندن آن در این رقم به مدت ۶ ماه است. باید خاطرنشان ساخت ارزش بازاری این خودروساز در حال حاضر رقم ۲۹.۸۹ میلیارد دلار گزارش شده است. بلومبرگ می‌گوید درصورتی‌که رالینسون طی ۴ سال آینده در لوسید حضور داشته باشد درآمد بیشتری نیز کسب خواهد کرد.

ارزش سهام لوسید در نوامبر به رقم ۵۷.۷۵ دلار رسیده بود اما در روز جمعه با رقم ۱۸.۰۸ دلار بسته شد. این کاهش قابل‌توجه به نگرانی‌های متعدد درباره مشکلات خط تولید و اهداف تولید کمتر برای سال ۲۰۲۲ مربوط می‌شود. لوسید اخیراً اعلام کرده است نیازمند سرمایه بیشتر برای اجرای برنامه‌های خود است که شامل تأسیس کارخانه دوم در عربستان سعودی خواهد بود. انتظار می‌رود این کارخانه در سال ۲۰۲۵ افتتاح شود. این شرکت در ماه دسامبر وام هنگفتی را دریافت کرد اما پیش‌بینی می‌شود لوسید سهام بیشتری را به منظور تأمین نقدینگی به فروش برساند.

 

منبع: پدال

ارسال نظر