|
کدخبر: 273795

چشم این استان به آب خلیج فارس روشن خواهد شد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس و به طور خاص شهر لامرد و پارسیان با ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال اجراست.

 احسان انصاری اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال کار زیرساختی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد برای دو سال تعریف کردیم که ۵۰ هزار میلیارد ریال آن عملیاتی شده است؛ یکی از طرح‌های ما در زمینه دفع سیلاب در منطقه ویژه اقتصادی لامرد بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به اهمیت تأمین آب پایدار در مناطق صنایع انرژی بَر گفت: احداث زیرساخت‌های لازم تأمین آب پایدار در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در یک سال اخیر برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس و به طور خاص شهر لامرد و پارسیان افزود: این طرح با ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال اجراست و برای رسیدن به شهر لامرد، نیاز به سرمایه گذاری بیش از ۵ هزار میلیارد تومانی دارد.

انصاری به نیاز ۵۵ میلیون متر مکعبی آب در منطقه ویژه لامرد در افق طرح ۱۴۲۰ اشاره کرد و گفت: این خط انتقال تا الان برای ۶۰ میلیون متر مکعب کار انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه هزینه آب در مقابل ارزش افزوده ماده معدنی و صنعت، ناچیز است، اضافه کرد: آلومینیوم به تنهایی نزدیک به ۲ میلیون متر مکعب در منطقه ویژه لامرد مصرف آب دارد که نباید از آب آشامیدن مردم تأمین شود و صنایع موظف به تأمین آب مصرفی خود هستند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به مشکلات تأمین آب در این منطقه صنعتی افزود: در حال حاضر ما آب مورد نیازمان را از سد کوثر واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد با خط انتقالی به سمت بندرعباس و از خط عبوری به نام محرم، استحصال می‌کنیم که در واقع آب شرب مردم است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به ساخت نیروگاه ۹۱۳ مگاواتی غدیر پس از یک وقفه و تعطیلی گفت: بهره برداری از این نیروگاه، مکملی در تأمین برق پایدار منطقه صنایع انرژی بَر لامرد خواهد بود.

انصاری از طرح احداث آزاد راه ۴۵ تا ۵۰ کیلومتری خبر داد و گفت: این آزاد راه که از ملزومات منطقه است، منطقه لامرد را به بندر متصل می‌کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به اشتغال مستقیم حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، افزود: ۹۵ درصد شاغلان در این منطقه اقتصادی بومی هستند و ما توانستیم اشتغال پایدار را در این منطقه ایجاد کنیم.

 

منبع: مهر

ارسال نظر