|
کدخبر: 272796 کیمیا ملکی

اختصاصی گسترش نیوز؛

کیف زنانه هم قیمت ۱۲ سال حقوق یک کارگر!

گسترش نیوز این بار به بررسی قیمت کیف های زنانه لاکچری در چند سایت فروش اینترنتی می‌پردازد.

اقتصاد  کیف زنانه هم قیمت  ۱۲ سال حقوق یک کارگر!

این روز‌ها سبک خرید متفاوت شده است و دوران گشت و‌گذار در بازار به سر آمده است. هر چند که بسیاری از افراد هنوز هم برای خرید به سراغ بازار بزرگ تهران می‌روند و این محل هیچ وقت از جمعیت خالی نیست. اما افراد زیادی به دلیل کمبود زمان و مشغله زیاد برای خرید به سایت‌های اینترنتی مراجعه می‌کنند. با وجود سایت‌های فروش متفاوت دیگر حق انتخاب کاملا با مشتریان است و مجبور به انتخاب یک سایت نیستند.

اما نکته‌ی جالب توجه این است که برای بسیاری از اجناس قیمت‌های نجومی دیده می‌شود که بسیار عجیب است.

پرداخت قیمت‌های بالا برای اجناسی که تنها با یک پیک به درب منزل شما می‌آید.

اینکه نرخ در این سایت‌ها چگونه تعیین می‌شود و چرا نظارتی بر نرخ آنها نیست جای ابهام دارد!

گسترش نیوز این بار به بررسی نرخ انواع کیف زنانه در چند سایت فروش اینترنتی می‌پردازد.

برای شروع به سراغ یکی از برند‌های نامی و معروف می‌رویم.

گوچی یکی از برندهای لوکس برجسته در جهان برای نوآوری در مد و تولیدات بی‌عیب و نقص، با کیفیت ایتالیایی است.

از سال ۱۹۲۱ که گوچیو گوچی شرکت را در فلورانس تأسیس کرد، هدف آن شناساندن شکوه، زرق و برق و کیفیت محصولات ساخت ایتالیا برای مردان و زنان بود. گوچی پوشاک آماده، کیف دستی، اجناس چرمی کوچک، اکسسوری‌های سفری، کفش، جواهرات اعلا، ساعت، عینک، عطر و لوازم آرایشی تولید می‌کند.

حال بعد از شناخت مختصری از این برند به بررسی نرخ برخی از کیف‌های زنانه آن میرویم.

با پول این کیف ۳ دستگاه ۲۰۶ بخرید!

برای مثال یکی از کیف‌های مجلسی این برند با مبلغی نزدیک به ۹۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. کیف هایی از جنس پوست تمساح که اندازه‌های نسبتا کوچکی دارند.

کیف-گوچی-گران

 

نکته جالب این است که با پول این کیف می‌توانید ۳ دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ خریداری کنید.

با جست و جو در سایت‌های فروش خودرو مشاهده می‌کنیم که نرخ ۲۰۶ تیپ۲ صفرخشک ۱۴۰۱ موتور۱۴۰۰CC حدود ۳۰۰ میلیون تومان است.

۲۰۶-۳۰۰ میلیون

 

با هزینه خرید این کیف، خانه بخرید

برند بعدی مربوط به فندی است. شرکت ایتالیایی فعال در زمینه طراحی و تولید لباس و کالاهای لوکس است. این شرکت در سال ۱۹۲۵ توسط ادواردو و ادله فندی تأسیس شد. مشهورترین محصول شرکت فندی، کیف‌های دستی «باگتی» آن، است.

برای مثال یکی از کیف‌های مجلسی این برند با مبلغ بیش از ۱ میلیارد تومان به فروش می‌رسد. جنس این کیف‌ ها از پوست گوساله است.

قیمت-کیف-۱میلیاردی

لازم به ذکر است که هزینه مورد نیاز برای خرید یک دستگاه آپارتمان ۶۲ متری، ۲۰ سال ساخت در ولیعصر تهران حدود ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است.

قیمت-آپارتمان-ولیعصر

۱۲ سال کار کنید تا این کیف را بخرید

برای خرید کیف مجلسی زنانه دیگری از گوچی ایتالیا نیز ۷۵۰ میلیون تومان نیاز است. جنس این محصول از پوست تمساح قرمز و قطعات فلزی آن با رنگ طلای عتیقه است و اندازه کوچکی دارد.

گوچی-کیف-۷۵۰ میلیوناگر بخواهیم هزینه‌ای که صرف خرید این کیف می‌شود را با حقوق یک کارمند مقایسه کنیم نیز نتیجه ناراحت کننده‌ای به‌دست خواهد آمد. نرخ این کیف برابر با حقوق ۱۲ سال یک کارگر است.

محصولات برند‌های محبوب خارجی در کشور سازنده چند می‌ارزد؟

برای بررسی بهتر به سراغ سایت‌های فروش خود این شرکت‌ها در کشور سازنده رفتیم.

کیف مجلسی زنانه گوچی ایتالیا که با نرخ ۷۵۰ میلیون تومان در ایران به فروش می‌رسد در سایت اصلی این برند با نرخ ۱۸ هزار یورو با حساب یورو ۳۰ هزار تومان به پول کشور ما ۵۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. در نتیجه شاهد اختلاف نرخ حدود ۲۰۰ میلیون تومانی هستیم.

سایت-کیف-گوچی۱

همچنین قیمت یکی دیگر از کیف‌های این برند که با نرخ حدود ۹۰۰ میلیون تومان در ایران به فروش می‌رسد در سایت اصلی این برند  ۱۶ هزار دلار است که باا حساب دلار ۲۸ هزار تومان به پول کشور ما ۴۴۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد. در نتیجه شاهد اختلاف نرخ حدود ۴۵۲ میلیون تومانی هستیم.

قیمت-سایت-گوچی

کلام آخر

امروزه با هزینه مواد غذایی و اجاره خانه هایی که نمی‌گذارد حقوق‌ها حتی به اواسط ماه برسد در همین حوالی افرادی در مناطق بالای تهران و ساکن ساختمان‌های لاکچری برای مهمانی‌های خود کیف‌های برند می‌خرند. کیف هایی با قیمت‌های نجومی! هزینه لازم برای خرید این کیف‌ها به حدی بالا است که به اندازه حقوق ۱۲ سال یک کارگر می‌ارزد. در چند قدمی قشر متوسط و ضعیف جامعه افرادی زندگی می کنند که قیمت کیف آن ها برابر هزینه لازم برای خرید یک خانه است.  

می توان گفت در این جا فاصله طبقاتی  به اندازه برج های بلند قامت است.

نکته بعدی فروش بی‌نظارت در این سایت‌ها است. قیمت‌های نجومی که مشخص نیست از کجا آمده اند!

با بررسی خبرنگار گسترش نیوز از این سایت‌ها متوجه شدیم که نه تنها خریداران قابل توجهی برای این محصولات وجود دارد، بلکه گاهی با کمبود مواجه شده و درخواست شارژ مجدد این محصولات را می‌دهند.

  • ناشناس ارسالی در

    فقط مفتخرهای پول حروم خور از این کیف ها میخرن ،وگرنه ادم عادی و عاقل این کارو نم یکنه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها