|
کدخبر: 272692

معاملات مشکوک دو پتروشیمی در بورس

در روز رشد ۱۰۵۲ هزار واحدی شاخص، بانک بورسی، دو پتروشیمی، دو زیرمجموعه گروه بهمن به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

اقتصاد معاملات مشکوک دو پتروشیمی در بورس

در جریان معاملات سومین روز کاری این هفته، بازار سهام متعادل با توجه به برخی تک نماد ها آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با رشد ۱۰۵۲ واحدی و ورود در کانال یک میلیون و ۴۴۵ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۴.۷ و ۱۴۳.۲ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به بانک دی، شستا، سایپا، سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان به همراه ذوب آهن با تقاضای ۴۶۷، ۲۹۶، ۲۶۷، ۲۱۰ و ۱۹۲ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۹ تا چهار برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، پتروشیمی خراسان شرکت حاضر در بازار دوم بورس با رشد ۴.۸ درصدی قیمت سهام و صف خرید، شاهد داد و ستد ۲.۲ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های بهمن لیزینگ، سیمان آرتا اردبیل، سرمایه گذاری مسکن پردیس، فرآوری ذغال سنگ پروده طبس، پتروشیمی داراب، سرمایه گذاری بهمن، آتیه داده پرداز، اعتباری ملل، صنعت نیروی زنگان، قند بیستون ، بانک پاسارگاد، نوش مازندران، فارسیت اهواز و معادن بافق، معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور یک بانک، دو پتروشیمی، دو زیرمجموعه گروه بهمن به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

ارسال نظر