|
کدخبر: 272548

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت جدید برنج، گوشت و روغن در بازار / مرغ گران شد

گسترش نیوز در این گزارش به بررسی نرخ برخی از کالاهای اساسی در هفته اول شهریور ماه پرداخته است.

اقتصاد قیمت جدید برنج، گوشت و روغن در بازار / مرغ گران شد

تغییر نرخ کالاهای اساسی به گونه‌ای است که روزانه شاهد تغییر قیمت‌ها هستیم. اما وضعیت نرخ مواد غذایی در هفته اول شهریور ماه به چه صورت بود؟ کدام مواد غذایی ارزان و کدامیک گران شدند؟ برای بررسی بیشتر این موضوع با گسترش نیوز همراه باشید.

بازار کالاهای اساسی پس از عبور از موج افزایش قیمت، حال در هفته اول شهریور ماه ثبات خوبی را تجربه کرده است. نرخ بسیاری از کالا‌ها در این هفته ثابت بود. با ما همراه باشید تا در ادامه نرخ انواع کالاهای اساسی را در این هفته بررسی کنیم.

گسترش نیوز در این گزارش به بررسی نرخ برخی از کالاهای اساسی در هفته اول شهریور ماه پرداخته است.

مرغ گران شد

در هفته آخر مرداد ماه یک کیلو مرغ با نرخ ۴۸ هزار تومان به فروش می‌رسید.

براساس اعلام سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، هر کیلو مرغ کامل تازه به نرخ ۵۸ هزار و ۳۵۰ تومان در میادین میوه و تره بار به فروش می‌رسد.

در نتیجه این محصول با افزایش نرخ حدود ۱۰ هزار تومانی وارد شهریور ماه شد.

همچنین در ادامه نرخ انواع گوشت مرغ، قطعه‌بندی، بسته‌بندی، فرآورده‌ها و انواع آلایش خوراکی تازه مرغ را در هفته اول شهریور ماه می‌خوانید. ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه ۸۳ هزار تومان، مغز ران بدون پوست و بدون استخوان ۸۹ هزار تومان، ساق مرغ بدون پوست و سر ساق ۹۹ هزار تومان، ران و سینه بدون پوست، بدون دنبالچه ۸۹ هزار تومان، فیله مرغ ۱۲۷ هزار تومان، بال کبابی ساده (بدون نوک بال) ۷۲ هزار تومان است.

تخم‌مرغ چند؟

هفته آخر مرداد ماه تخم‌مرغ با قیمت ۶۳ تا ۶۹ هزار تومان به فروش می‌رسید.

هفته اول شهریور نرخ تخم‌مرغ از ۶۹ تا ۷۵ هزار تومان است.

در نتیجه نرخ تخم‌مرغ این هفته در سر بالایی افزایش است.

قیمت برنج همچنان در سرازیری

هفته پایانی مرداد ماه شاهد عرضه برنج ایرانی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با نرخ کیلویی ۶۴ تا ۸۶ هزار تومان بودیم. همچنین برنج هندی درجه یک با قیمت‌هایی بین ۳۰ تا ۳۷ هزار تومان به فروش می‌رسید.

قیمت برنج در شمال به ۸۰ تا ۹۰هزار تومان رسیده و هم‌اکنون برنج ایرانی از کیلویی ۷۰هزارتومان برای انواع پرمحصول تا ۱۱۰هزارتومان به فروش می‌رسد.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که نرخ کنونی هر کیلو برنج هندی ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان و برنج پاکستانی ۴۳ تا ۵۰ هزار تومان بوده که با کمی افزایش همراه بوده است.

در نتیجه می‌توان امیدوار بود که نرخ برنج در هفته آینده نیز با کاهش همراه باشد.

شکر چند؟

شکر نیز با همانند هفته پایانی مرداد ماه با نرخ ثابت ۲۴ هزار تومان وارد شهریور ماه شد.

قیمت جدید رب گوجه فرنگی

هفته پایانی مرداد ماه نرخ رب به ۴۸ هزار تومان در بازار رسید. اما هفته اول شهریور ماه نرخ رب گوجه فرنگی به ۴۵ هزار تومان رسیده است.

قیمت روغن در بازار

قیمت روغن هفته آخر مرداد ماه با نرخ حدود ۵۶ هزار تومان به فروش می‌رسید.

درحال‌حاضر روغن سرخ کردنی یک لیتری با نرخ ۶۲ هزار تومان و روغن پخت و پز یک لیتری با نرخ ۶۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.

با کاهش قیمت‌های جهانی، بازار داخلی نیز تحت‌تأثیر این تغییرات شاهد کاهش نرخ‌ها است و دستور کاهش ۱۰تا ۲۰درصدی نرخ روغن، اوایل مرداد ماه از سوی دولت ابلاغ شد.

قیمت جدید حبوبات در بازار

در هفته اول شهریور نرخ عدس کیلویی ۵۵ هزار تومان، نخود کیلویی ۵۰ هزار تومان، لوبیا چیتی کیلویی ۶۵ هزار تومان است. قیمت ها نسبت به هفته قبل تغییری نداشته است.

ثبات نرخ گوشت

در هفته اول شهریور ماه نرخ ران و راسته گوسفندی با نرخ ۱۸۹ هزار تومان، راسته با استخوان گوسفندی ۱۴۹ هزار تومان، قلم گوسفندی ۴۹ هزار تومان، آبگوشتی ۱۱۸ هزار تومان و ران گوساله با نرخ ۲۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

در نتیجه نرخ گوشت نسبت به هفته گذشته بی‌تغییر ماند.

کلام آخر

بازار کالاهای اساسی در هفته اول شهریور ماه آرامش و ثبات نرخ مطلوبی داشت. بیشتر کالا‌ها در این هفته بدون تغییر نرخ به فروش رسیدند. اما با توجه به اینکه نرخ بسیاری از مواد غذایی تحت تاثیر عرضه و تقاضا است نمی‌توان توقع ادامه این روند را از بازار توقع داشت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها