|
کدخبر: 272314

قیمت برق در این کشور رکورد زد

قیمت برق اتحادیه اروپا به بالاترین حد خود رسید.

 ممکن است بروکسل سقف قیمت برق را در سطح منطقه یورو در نظر بگیرد. در بحبوحه افزایش تقاضای انرژی و کاهش جریان گاز از روسیه، قیمت برق در بازار‌های اتحادیه اروپا در روز جمعه به بالاترین حد خود رسیده است.

بر اساس داده‌های برق اروپا، قیمت روز برق در فرانسه، بلژیک و آلمان، بیشترین رشد را داشته است. قیمت‌ها در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، آلمان، از ۵۹۹.۸۳ یورو در هر مگاوات ساعت در روز پنجشنبه به ۶۹۹.۴۴ یورو در روز جمعه افزایش یافت. بالاترین قیمت‌ها در فرانسه ثبت شد، جایی که هزینه‌ها از ۶۳۰.۶۲ یورو روز قبل به ۷۰۶.۳۲ یورو در هر مگاوات ساعت افزایش یافت. قیمت‌ها در آن کشور در حال حاضر حدود هفت برابر بیشتر از یک سال پیش است. افزایش قیمت در هلند، دانمارک، سوئیس و اتریش نیز مشهود بود.

بر اساس داده‌های بازار، قیمت‌های جدید برق تقریباً در اروپا هر روز افزایش دارند، به طوری که قیمت‌ها به‌طور متوسط ​​در منطقه یورو در حال حاضر چندین برابر بیشتر از میانگین دهه بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ است.

روز پنجشنبه، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه ممکن است وزرای انرژی اتحادیه اروپا یک جلسه اضطراری برای رسیدگی به رشد قیمت برق برگزار کنند. بر اساس گزارش ها، جمهوری چک که در حال حاضر ریاست اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، در حال بررسی سقف قیمت برق در سراسر این اتحادیه است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها