|
کدخبر: 256524

سایه سنگین کمبود انرژی در کشورهای اتحادیه اروپا

مقامات اروپا از شهروندان کشورهای عضو این اتحادیه خواستند به منظور کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه، با دورکاری، کمتر رانندگی کردن و اقداماتی از این دست، مصرف خود را کاهش دهند.

مقامات اروپا از شهروندان کشورهای عضو این اتحادیه خواستند تا به منظور کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه، مصرف خود را کاهش دهند.

فاتح بیرول، مدیر ارشد اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی توصیه کرد: «این راهنما، مراحل آسانی دارد که با اندکی سختی یا بدون سختی می‌تواند جریان پول به ارتش روسیه را کاهش دهد و به ما کمک کند تا در مسیری به سوی سیاره‌ای پاک‌تر و پایدارتر قرار گیریم.»

به نوشته بی‌بی سی، کمیسیون اروپا این هفته به کشورهای عضو توصیه کرد که طرح مسکو برای تکمیل پرداخت‌ قراردادهای خرید انرژی این کشور، ممکن است لزوماً تحریم‌ها را نقض نکند، اما شروع به ترسیم چگونگی کاهش مصرف انرژی از سوی شهروندان کرده است.

بیرول مدعی شد: « مردم اروپا در مواجهه با صحنه‌های وحشتناک رنج انسانی که پس از حمله روسیه به اوکراین دیده ‌ایم، می‌خواهند وارد عمل شوند.»

با اقداماتی که توسط آژانس بین‌المللی انرژی مشخص شده است، یک خانوار می‌تواند به طور متوسط بیش از ۴۵۰ یورو (۴۸۶ دلار) در سال و در مجموع بیش از ۲۲۰ میلیون بشکه نفت در سال صرفه جویی کند.

طرح ۹ ماده‌‌ای «Playing My Part» از شهروندان اروپایی خواسته است تا کمتر رانندگی و از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند یا تلاش کنند، حداقل ۳ روز در هفته دورکاری کنند.

اقدامات دیگر شامل کاهش استفاده از وسایل گرمایشی و تهویه مطبوع، رانندگی با سرعت پایین تر، استفاده از قطار به جای هواپیما در صورت امکان و ترویج «یک شنبه‌های بدون خودرو» است.

این طرح همچنین پیشنهاد می‌کند که خانواده‌‌ها روی عایق ‌ها، ترموستات‌‌های دیجیتال هوشمند و فناوری‌‌های مشابه سرمایه‌گذاری کنند که می‌تواند به کاهش مصرف سوخت فسیلی کمک کند.

 امریکا و انگلیس تمام واردات انرژی از روسیه را کاهش داده‌اند و لهستان در تلاش است تا تعهدات خود را لغو کند.

سایر کشورهای اروپایی، مانند آلمان در تلاش هستند تا از این روند پیروی کنند اما با دشواری هایی برای کاهش وابستگی به منبع اصلی انرژی خود روبه‌رو هستند.

اتحادیه اروپا در ماه مارس اعلام کرد، قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به طور کامل به اتکای خود به گاز روسیه پایان دهد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر