|
کدخبر: 272056

چهار شرکت بورسی پیشنهاد افزایش سرمایه دادند

چهار شرکت بورسی از برنامه افزایش سرمایه ۲۴، ۳۴، ۴۰ و ۱۳۷ درصدی از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته خبر دادند.

اقتصاد چهار شرکت بورسی پیشنهاد افزایش سرمایه دادند

چهار شرکت صنعتی بهشهر، شیشه دارویی رازی، داروسازی امین و هلدینگ داروپخش به ترتیب از برنامه افزایش سرمایه ۳۴، ۲۴، ۴۰ و ۱۳۷ درصدی از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته خبر دادند.

براین اساس، "غبشهر" در نظر دارد سرمایه فعلی را از ۲.۲ به ۲.۹ هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته اعمال خواهد شد تا صرف اصلاح ساختار سرمایه در جهت افزایش توان اعتباری از بانک ها جهت واردات مواد اولیه و بهره مندی از معافیت مالیات عملکرد به میزان افزایش سرمایه از محل سود انباشته شود.

همچنین "کرازی" درصدد است سرمایه فعلی را از سرمایه از ۱.۶ به ۲.۱ هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته و اعمال و صرف تقویت بنیه شرکت، جلوگیری از خروج نقدینگی و استفاده از فرصت های مالیاتی دیده شده در قانون بودجه خواهد شد.

"دامین" هم در نظر دارد سرمایه فعلی را از ۳۹۲ به ۵۵۰ میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی در صورت موافقت سازمان بورس از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی اعمال خواهد شد.

در این میان، "وپخش" درصدد است سرمایه فعلی را از ۳۵۵ به ۸۴۰ میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی یا آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی اعمال خواهد شد تا قادر به جبران مخارج سرمایه ای انجام شده از محل منابع جاری شرکت در سال های مالی ۹۹ و ۱۴۰۰ از طریق خرید سهام و حضور در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها