|
کدخبر: 271781

خبر خوش برای این گوشی های موتورولا

موتورولا فهرستی از گوشی های خود که آپدیت اندروید ۱۳ گوگل را دریافت می‌کنند منتشر کرده است. این فهرست باعث تعجب بسیاری شده است!

با توجه به اینکه اندروید ۱۳ منتشر شده و گوشی‌های پیکسل گوگل موفق به دریافت آن شده‌اند، اکنون نوبت آن فرا رسیده تا دیگر گوشی‌سازها نیز خودشان را آماده انتشار بروزرسانی جدید اندروید کنند. پیش‌بینی می‌شود طی ماه‌های آینده این اتفاق بیافتد.

موتورولا به تازگی صفحه پشتیبانی گوشی های هوشمند خودش را بروزرسانی کرده و اطلاعات مفیدی را در مورد محصولاتی که آپدیت ۱۳ را دریافت می‌کنند، منتشر کرده است. بر اساس اطلاعاتی که این صفحه منتشر کرده، گوشی‌های زیر آپدیت جدید اندروید را دریافت خواهند کرد و تاریخ آخرین پچ امنیتی که دریافت می‌کنند هم در جلوی آن‌ها اعلام شده است.

فعلاً اندروید ۱۳ برای این گوشی های موتورولا منتشر می‌شود

    موتو جی Stylus ۵G ۲۰۲۲ – آخرین پچ امنیتی آوریل ۲۰۲۵

    موتو جی ۵G ۲۰۲۲ – آخرین پچ امنیتی آوریل ۲۰۲۵

    موتو اج پلاس ۲۰۲۲ – آخرین پچ امنیتی فوریه ۲۰۲۵

    موتو اج ۲۰۲۲ – آخرین پچ امنیتی آگوست ۲۰۲۵

    موتو اج ۳۰ پرو – آخرین پچ امنیتی فوریه ۲۰۲۵

    موتو اج ۳۰ – آخرین پچ امنیتی مه ۲۰۲۵

    موتو G۸۲ ۵G – آخرین پچ امنیتی مه ۲۰۲۵

    موتو G۶۲ ۵G – آخرین پچ امنیتی ژوئن ۲۰۲۵

    موتو G۴۲ – آخرین پچ امنیتی ژوئن ۲۰۲۵

    موتو G۳۲ – آخرین پچ امنیتی آگوست ۲۰۲۵

تا بدین لحظه خبری از دریافت اندروید ۱۳ گوگل توسط دیگر گوشی های موتورولا نیست. بنابراین اگر موبایلی با برند موتورولا دارید که نامش در لیست بالا حضور ندارد، فعلاً می‌توانید امیدوار باشید که شاید آن هم بتواند نسخه جدید اندروید را دریافت کند.

ما امیدواریم موتورولا زودترین زمان ممکن بروزرسانی Android ۱۳ را برای گوشی‌هایی که در بالا اعلام شده منتشر کرده و محصولات دیگر خودش را هم به این فهرست اضافه کند. موتورولا سابقه خوبی در انتشار بروزرسانی‌های اندرویدی ندارد. در حالی که اکثر تولیدکنندگان موبایل زمان مشخصی را برای انتشار این بروزرسانی تعیین کرده‌اند، موتورولا از این مسیر پیروی نمی‌کند. این یعنی شما نمی‌دانید که گوشی جدید موتورولا شما تا دو یا سه سال آینده بروزرسانی‌های بزرگ اندروید را دریافت خواهد کرد یا خیر.

به طور مثال گوشی تاشو پرچمدار موتو ریزر ۲۰۲۰ که ۲ سال قبل عرضه شد، از سپتامبر ۲۰۲۲ دیگر بروزرسانی‌های امنیتی را دریافت نمی‌کند که باعث تعجب و البته تأسف همه شده است!

منبع: زومیت

ارسال نظر