|
کدخبر: 271541

اینجا اجاره خانه ماهی ۲۰۰ میلیون تومان است!

آپارتمان های لوکس محله های شمالی پایتخت همیشه مشتری‌های خاص خود را دارند و چندان تابع فضای کلی بازار مسکن در تهران نیست. در حالی که این روزها بسیاری از مستأجران بخاطر افزایش‌های نجومی قیمت اجاره مجبور به ترک تهران یا عقب نشینی های از مناطق محل سکونت‌شان شده‌اند خانه‌های لوکس محله‌های زعفرانیه و فرشته با اجاره بهای ماهیانه ۲۰۰ میلیون تومان و رهن ۲ میلیارد تومانی، اجاره داده می‌شود.

این روزها پیدا کردن آپارتمان نقلی در یک محله متوسط با مبلغ اجاره زیر ۵ میلیون تومان دشوار است. این درحالی است که اجاره‌های پیشنهادی نسبتی با حداقل حقوق مصوب ندارد. افزایش قیمت‌ها به گونه‌ای بود که سران سه قوه بسته‌ای حمایتی را برای مهار قیمت اجاره مصوب کردند. هرچند که این مصوبه چندان به کمک مستأجران نیامد و بسیاری از آنها مجبور به تمدید قراردادهایشان بیش از سقف تعیین شده یعنی ۲۵ درصد در تهران شدند.

مالکانی هم که قصد تمدید قرار دادهایشان را نداشتند با راهکارهای پیشنهادی مشاوران املاک همانند سال‌های کرونایی محدودیت‌های ایجاد شده را دور زدند. اما در لا به لای فایل‌های اجاره پیشنهادی ، فایل هایی به چشم می خورد که قیمت پیشنهادی برای رهن و اجاره آن نسبتی با سایر قیمت‌ها ندارد.

آپارتمان های لوکسی که بیشتر در محلات مانند نیاوران، زعفرانیه و شهرک غرب قراردارند و اجاره بهای پیشنهادی برای آنها بیش از ۵۰ میلیون تومان در ماه است و برخی نیز تا ۳۰۰ میلیون تومان در ماه می‌رسد ، یعنی با دو ماه اجاره این آپارتمان می توان یک آپارتمان در پرند خرید یا با اجاره یک فصل این آپارتمان‌ها می توان در محله های ارزان تهران آپارتمان نقلی خرید.

آپارتمان هایی که به گفته مشاور املاکی که این آگهی را منتشر کرده امکاناتشان از یک هتل ۷ ستاره کم ندارد. برخی از این آپارتمان‌ها تا ۷ پارکینگ اختصاصی دارد و برخی نیز در کنار استخر سرپوشیده ، استخررو باز هم دارند.

یکی از این آپارتمان ها در محله نیاوران ، که اجاره ماهیانه آن ۱۳۵ میلیون تومان در ماه است ، نمای ابدی به شهر و جنگل دارد. در توضیحات آپارتمان دیگری نوشته شده سوپر لاکچری ، امکانات کامل آبی، هر واحد آسانسور مجزا ، سالن سینما و....

اجاره این آپارتمان‌های لوکس برابر خانه‌های ویلایی شهرک غرب است خانه‌ای ویلایی در شهرک غرب با مساحت ۳۰۰ متر مربع که هزار متر باغ اختصاصی دارد ، ۲ میلیارد برای رهن و ماهیانه ۱۵۰ میلیون تومان اجاره پیشنهاد شده است.

اجاره-نجومی۱

 

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها