|
کدخبر: 270598

تولیدکنندگان مانتو تهدید شدند

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس می‌گوید نهادهای نظارتی بدون تعیین رنگ‌های غیرمجاز، تنها دستور تولید مانتو به رنگ‌های مجاز را صادر کرده‌اند.

اقتصاد تولیدکنندگان مانتو تهدید شدند

مجید امامی، رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: گروهی از سوی وزارت صمت و اتحادیه تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان پوشاک گفته‌اند: از این به بعد حق تولید مانتو‌های جلوباز و کوتاه را ندارید و حتی روی رنگ هم تاکید داشتند که باید از رنگ‌های مجاز استفاده کنید که تند نیست.به‌ویژه روی عدم تولید مانتو‌های جلوباز تاکید زیادی داشتند. هیچ دستور و آیین‌نامه‌ای هم وجود ندارد که بدانیم کدام رنگ‌ها غیر مجاز هستند.

وی در ادامه افزود:جامعه با چنین لباسی[مانتوی جلو باز و رنگ تند] مشکل ندارد و اگر نهاد‌های مربوطه می‌خواهند برای من محدودیت در نوع تولید ایجاد کنند ابتدا باید سلیقه جامعه را تغییر دهند.

وی اضافه می‌کند: نمی‌دانم آینده این قانون چیست و چه اتفاقی برای این عرصه می‌افتد، زیرا ما نمی‌توانیم سلیقه مردم را به یک شکل درآوریم مثلا در استان‌های جنوبی مردم لباس‌های محلی می‌پوشند که معمولا ماکسی و بلند است، اما امروز همان مردم ایده سنتی و جدید را ترکیب کرده و همان لباس‌ها با همان تزئینات و پارچه‌های محلی، اما کوتاه شده‌اند و خانم‌ها همراه با شلوار جین یا شلوار‌های خاص محلی می‌پوشند. حتی سلیقه مردم محلی تغییر کرده و من تولیدکننده باید بر اساس نظر و سلیقه مخاطب لباس تولید کنم.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها