|
کدخبر: 270545

تاییدیه اولین تاکسی بدون راننده در چین

شرکت بایدو اولین تاییدیه تاکسی‌های تمام‌خودران را برای حضور در جاده‌های چین دریافت کرده است. این تاییدیه به برتری این شرکت در مقابل رقبایش Pony.ai و Xpeng کمک می‌کند.

بر اساس بیانیه این غول تکنولوژی ۸ آگوست، بایدو مجوز استفاده از روبوتاکسی را در ووهان و چونگ‌کینگ دریافت کرده است. این اقدام در پی کاهش سخت‌گیری‌های قانونی چین انجام گرفته است که پیش از این حضور یک فرد برای مواقع اضطراری را در داخل تاکسی الزامی می‌دانست.

بایدو خدمات ربوتاکسی بدون راننده را در مناطق مشخص ووهان از ۹ صبح تا ۵ بعدظهر و در چونگ‌کینگ از ۹:۳۰ صبح تا ۴:۳۰ بعدظهر ارائه می‌دهد و پنج روبوتاکسی نسل پنج آپولو در هر شهر به فعالیت می‌پردازند. این تاکسی‌ها منطقه‌ای به وسعت ۱۳ کیلومتر مربع در منطقه توسعه اقتصادی و تکنولوژی ووهان و منطقه‌ای به وسعت ۳۰ کیلومتر مربع در منطقه یانگچوان شهر چونگ‌کینگ را پوشش می‌دهند.

وی دانگ، نماینده ارشد کارگروه هوش رانندگی بیدور، می‌گوید این شرکت برای دریافت مجوز در پکن و گوانگژو نیز با رگولاتوری‌ها همکاری می‌کند.

او در مصاحبه‌ای ویدئویی گفت: «اگر در حال حاضر در ماه بودیم و پایگاهی در آن داشتیم، رفتن به مریخ و فراتر از آن هم تنها مستلزم زمان بود.»

در آمریکا نیز شرکت Cruise LLC در ماه ژوئن مجوزی را برای استفاده از خودروهای کاملاً خودران در مناطقی از سان‌فرانسیسکو دریافت کرد؛ در همین حین استارت‌آپی به پشتوانه ژنرال موتور، به دنبال دو تصادف جاده‌ای از جمله تصادفی که به جراحت دو نفر منجر شد، با مشکلات قانونی مواجه است. در چین، بایدو و استارت‌آپ Pony.ai در اوایل سال جاری، برای استفاده از خودروهای بدون راننده در مناطقی از پکن از رگولاتورها چراغ سبز گرفتند.

بایدو که مالکیت بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوی چین را در اختیار دارد به دنبال سقوط درآمد تبلیغات، حالا در حال توسعه فعالیت‌هایش به بخش هوش مصنوعی و خودروهای خودران، است. بخش رانندگی هوشمند این شرکت، نرم‌افزار خود را در اختیار شرکت‌هایی مثل هلدینگ اتوموبیل جیلی قرار می‌دهد و اپلیکیشن همسفری به پشتوانه خودروهای خودران را در شهرهای پکن و شانگهای مدیریت می‌کند.

بایدو در ماه جولای از نسخه‌ای از روبوتاکسی به نام آپولو RT6 رونمایی کرد که به گفته این شرکت، ۵۰ درصد هزینه کمتری نسبت به مدل پیشین خود دارد و فرصتی برای سفر ارزان‌قیمت فراهم می‌کند. این شرکت تا پایان سال جاری تعداد روبوتاکسی‌های خود در جاده‌های چین را با افزایشی دوبرابری به ۶۰۰ مورد خواهد رساند.

منبع: ماهنامه پیوست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها