|
کدخبر: 270517

دست مردم از محصولات لبنی کوتاه شد!

مدیرعامل اتحادیه تعاونی فرآورده‌های لبنی گفت: سرانه مصرف لبنیات به ۴۰ تا ۴۵ کیلو رسیده در حالی که طبق برنامه ششم توسعه باید ۱۸۰ کیلو باشد.

اقتصاد دست مردم از محصولات لبنی کوتاه شد!

علی احسان ظفری گفت: با اصلاح نظام یارانه و افزایش نرخ لبنیات، میزان مصرف کاهش یافت که این امر منجر به تعطیلی برخی کارخانه‌های لبنی شده است و تعداد اندکی از کارخانجات که افزایش نرخ خارج از مجوزهای قانونی داشتند، مشمول جریمه شدند.

به گفته او، دولت برای افزایش سرانه مصرف لبنیات باید تمهیداتی بیندیشد، در غیر اینصورت لبنیات به طور جدی از سبد مصرفی خانوار حذف می‌شود.

ظفری می‌گوید: با اصلاح نظام یارانه، سرانه مصرف لبنیات به ۴۰ تا ۴۵ کیلو رسید، درحالی که طبق برنامه ششم توسعه باید ۱۸۰ کیلو باشد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی فرآورده‌های لبنی گفت: کمک دولت در تخصیص سهمیه با نرخ مناسب حداقل به یک تا ۲ قلم محصول لبنی در اختیار تمامی دهک‌های جامعه باید قرار گیرد چرا که بدلیل هزینه‌های بالای سلامت، هر یک نفر بیمار معادل تامین لبنیات ۱۰۰ نفر است‌.

بنابر آمار در سال ۸۹ به سرانه مصرف ۱۲۰ کیلو رسیدیم که هر سال با افزایش قیمت، سرانه مصرف کاهش می‌یابد که اگر دولتی سهمیه لبنی با نرخ مناسب تخصیص ندهد، علاوه بر تعطیلی واحدهای لبنی سلامتی جامعه به خطر می‌افتد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها