|
کدخبر: 269729

آخرین جزئیات درباره شکایت توییتر از ایلان ماسک

شکایت توییتر برای بازگرداندن ایلان ماسک به قرارداد خرید چند میلیارد دلاری این شرکت رسما در تاریخ ۲۵ مهر به دادگاه خواهد رفت. پیش‌تر در خبری اعلام شده بود که این دادگاه در ماه اکتبر برگزار می‌شود، اما حالا قاضی دادگاه دلاور بازه زمانی رسمی این دادگاه را مشخص کرده است.

اقتصاد آخرین جزئیات درباره شکایت توییتر از ایلان ماسک

 کشمکش میان توییتر و ثروتمندترین فرد دنیا از ۲۵ تا ۲۹ مهر در دادگاه کیفری دلاور تعیین تکلیف خواهد شد. وکلای هر طرف این پرونده ابتدا به دنبال تاریخ متفاوتی برای آغاز دادگاه بودند. توییتر می‌خواست دادگاه در ماه سپتامبر آغاز شود و تیم ایلان ماسک هم خواستار برگزاری دادگاه در سال ۲۰۲۳ بود.

برای توییتر هرچه دادگاه زودتر برگزار شود، بهتر است. این شرکت در گزارش مالی فصل دوم سال ۲۰۲۲، ایلان ماسک را به عنوان مهم‌ترین عامل کاهش درآمدهای خود معرفی کرده بود. از سوی دیگر، سهام‌داران توییتر قرار است در یک جلسه ویژه در تاریخ ۲۲ شهریور این معامله را به رای بگذارند. این رویدادها معمولا روتین هستند، اما تاکنون همه چیز پیرامون قرارداد خرید توییتر عجیب و غریب بوده است.

دادگاه توییتر و ایلان ماسک پنج روز طول می‌کشد

اگرچه تیم ماسک در ابتدا خواستار برگزاری دادگاه در ماه فوریه سال آینده میلادی بود، اما بعداً در واکنش به درخواست توییتر برای دادگاه در تاریخ ۱۸ مهر، تاریخ ۲۵ مهر را برای آغاز دادگاه مناسب‌تر اعلام کرد. حالا همین تاریخ به عنوان شروع بررسی پرونده انتخاب شده و انتظار می‌رود که ظرف پنج روز بررسی‌ها انجام شوند.

افزون بر این، حالا دیروز ایلان ماسک هم از توییتر شکایت کرده تا این دعوی قضایی پیچیده‌تر از قبل شود. اگرچه فعلا اطلاعاتی به‌صورت عمومی از ادعاهای تیم ماسک برای شکایت از این شبکه اجتماعی منتشر نشده، اما می‌توان حدس زد که استدلال آن‌ها مخفی کردن اطلاعات از مردم و ارائه اطلاعات نادرست به طرف خریدار باشد.

ماجرای ایلان ماسک و توییتر فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده تا به این نقطه رسیده است. مدیرعامل تسلا ابتدا قرار بود به هیئت مدیره این شبکه اجتماعی بپیوندد اما از این تصمیم منصرف شد و بعد با پیشنهادی ۴۴ میلیارد دلاری برای خرید این شرکت اقدام کرد. کمی بعد، او اعلام کرد که به خاطر کسب اطلاعات ناکافی درباره اکانت‌های غیرواقعی یا بات‌ها از این معامله خارج می‌شود. حالا توییتر اصرار دارد که همچنان این قرارداد را پیش ببرد و ماسک را به انجام تعهدات خود وادار سازد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر