|
کدخبر: 269431 کیمیا ملکی

اختصاصی گسترش نیوز؛

برنج ایرانی کیلویی ۱۱۰ هزار تومان / قیمت این رسانه ها خیالی است!

به ادعای برخی از رسانه ها برنج ایرانی در بازار با قیمتی حدودا کیلویی ۵۰ هزار تومان به فروش می رسد.

اقتصاد برنج ایرانی کیلویی ۱۱۰ هزار تومان / قیمت این رسانه ها خیالی است!

بازار برنج هر روز در گیر و دار مسئله‌ای جدید است و قیمتی تازه را تجربه می‌کند. مردم روز به روز دستشان از مواد غذایی معمول کوتاه تر می‌شود و بازار، نرخ جدیدتری را رو می‌کند.

عضو انجمن صنفی برنج فروشان استان مازندران نیز در این خصوص گفت: نرخ هر کیلوگرم برنج هاشمی و طارم درجه یک کشت اول در شمال به ۹۰ تا ۹۵ هزار تومان رسیده که نسبت به هفته‌های گذشته بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان کاهش را نشان می‌دهد. اکنون نرخ هر کیلوگرم برنج هاشمی و طارم درجه یک سال گذشته با نرخ ۸۰ تا ۸۵ هزارتومان از کشاورزان خریداری و با نرخ ۹۰ تا ۹۵ هزارتومان در بازار عرضه می‌شود.

این در حالی است که در بازار تهران نرخ هرکیلوگرم برنج درجه یک بین ۱۱۰ تا ۱۸۰ هزارتومان به فروش می‌رسد.

همچنین برنج هندی نیز از ۲۶ تا ۳۱ هزار تومان فروخته می‌شود.

اما در کنار همه این توضیحات خبر یکی از رسانه‌های نزدیک به صدا و سیما جلب توجه کرد.

قیمت-برنج-مرداد

در این رسانه نرخ برنج را به گونه‌ای نشان دادند که گویی در سرزمینی دیگر زندگی می‌کنند. این رسانه‌ها یا خبری از بازار ندارند یا این گونه برایشان بهتر است!

خبرنگار گسترش نیوز در خصوص اثبات این موضوع به بررسی قیمت‌های موجود در بازار پرداخت.

قیمت‌های عجیبی که در این جدول درج شده بود نه تنها به نرخ برنج امسال مربوط نبود بلکه از برنج‌های سال ۱۴۰۰ نیز ارزان تر بود.

نکته جالب تر اینکه در زمان پیگیری متوجه شدیم بسیاری از این برند‌ها درحال‌حاضر در هیچ یک از فروشگاه‌های اینترنتی موجود نیست تا قابل خرید باشد. در برخی از فروشگاه‌ها که وجود داشت نیز خبری از قیمت‌های اعلامی نبود.

قیمت -برنج-ناموجود

برنج-صدر-آقاجانیان

قیمت برنج در سال ۱۴۰۰

در جدول زیر نرخ برنج در سال ۱۴۰۰ را مشاهده می‌کنید:

قیمت-برنج-۱۴۰۰-مرداد

در سال ۱۴۰۰ نرخ برنج ایرانی از حدود ۳۰ هزار تومان شروع می‌شد که باز هم ۱۰ کیلوی آن به ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

همچنین برنج هندی که در سال جدید از ۲۶ تا ۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود نرخ ۱۰ کیلو آن نزدیک به رقم‌های آورده شده برای برنج ایرانی است.

کلام آخر

بازاری که قیمت‌ها در آن روزانه نه، بلکه ساعتی تغییر می‌کند روزگار سختی را برای مردم به وجود آورده است. مردم نمی‌دانند زمانیکه فردا از خانه بیرون می‌روند چه مشکلاتی در مسیر راهشان است. چه دلیلی دارد که اخباری با نرخ هایی غیر واقعی منتشر شود؟ چه کسی سود می‌برد؟ ظاهرا این موضوع فراموش شده که اصل اولیه در یک رسانه صداقت است. در بازاری که هر روز یک ساز را برای مردم کوک می‌کند آمار غلط می‌تواند نمکی باشد بر زخم ندار ها!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها