|
کدخبر: 268966

ارزانی روغن در راه است

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: ما در حوزه روغن به سمت کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی خواهیم رفت و در حوزه‌های دیگر با حذف گمرک کاهش قیمت را خواهیم داشت.

اقتصاد ارزانی روغن در راه است

محمدمهدی برادران، امروز چهارشنبه، ۲۹ تیرماه، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته کارهای خوبی انجام شده که به همت شما سرمایه‌گذاران بوده است.

وی عنوان کرد: ما دنبال این هستیم با واقعی کردن قیمت تولید دارو صادرات دارو را داشته باشیم و از طریق بیمه نیز حقوق مصرف کننده حفظ شود.

برادران ادامه داد: در حوزه نساجی کار سختی است که جایزه را از استان یزد به جایی دیگر بدهیم، برای اولین بار جایزه صنایع برتر در حوزه نساجی را به بروجرد دادیم که در تولید، اشتغال‌آفرینی و توجه نهایی به مشتری توجه خوبی داشتند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت، افزود: اینکه در حوزه پوشاک برندسازی کنیم کار خوبی است که به عنوان نمونه می‌توان به زاگرس پوش بروجرد اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در بین پروژه‌هایی که در روز ملی صنعت با حضور رئیس جمهور از آن‌ها تقدیر شد، چهار پروژه مربوط به لرستان بود.

برادران عنوان کرد: مردم از افزایش قیمت‌های ناشی از مردمی سازی یارانه‌ها ناراضی هستند، البته تولید کنندگان باید به کیفیت کالایی که تولید می‌کنند توجه داشته و در عین رقابت قیمت را سود مصرف‌کننده نهایی در نظر بگیرند در نتیجه توجه به کیفیت و قیمت نهایی کالا بسیار مهم است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت بیان کرد: ما در حوزه روغن به سمت کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی خواهیم رفت و در حوزه‌های دیگر با حذف گمرک کاهش قیمت را خواهیم داشت.

وی با اشاره به این‌که پیشنهاد استاندار اجرای طرح پایش استان است، طرح آمایشی آماده کردیم، که‌پروژه‌های ملی را رصد می‌کنیم، عنوان کرد: پیگیری مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور از دیگر وظایف ماست.

برادران با اشاره به این‌که یکی از مجموعه‌هایی که بازار وسیع با تنوع کالایی را دارد قطعات یدکی خودرو است، تصریح کرد: در گذشته تنها دو قلم از قطعات خودرو شناسایی کالا را داشتند، اما اکنون ۵۵ قلم شناسایی شدند

معاون صنایع عمومی وزارت صمت ادامه داد: با شناسایی کالایی علاوه‌بر اینکه میزان تولید ملی شفاف می‌شود، کالای با اصالت از کالای قاچاق تشخیص داده می‌شود، نکته مهم اینکه در رویکرد جدید تولید کنندگان باید سطح ضمانت قطعات را بابا ببرند.

وی با اشاره به اینکه در برنامه زمان بندی به واحدهای تولیدی، توزیع کننده و عرضه کننده با کمک اصناف و اتحادیه عرضه قطعات بدون کد رهگیری ممنوع می‌شود، گفت: تا امروز حدود ۱۱۰ هزار شناسه ویژه قطعات یدکی خودرو ثبت شده، البته تا ۱۵ مرداد ماه که پایان ثبت شناسایی کالایی است بدون شک این آمار افزایش پیدا می‌کند.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر