|
کدخبر: 268476

یارانه صدای این نماینده هم درآورد/ پرداخت پول به مردم بی فایده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مدعی شد: اعطای کالابرگ به عنوان یارانه حمایتی موجب می‌شود تا در هرماه، خانوار از سهمیه مشخصی برخوردار باشند و دلواپس خرید برخی اقلام و افزایش قیمت‌هایشان نباشند.

احسان ارکانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و نماینده مردم نیشابور درتشریح اجرای قوانین مالیاتی اظهارکرد: کم توجهی به مالیات ستانی به دلیل درآمدهای نفتی کشور، یکی از موضوعاتی بود که طی سالیان گذشته به چشم می‌خورد وعلی‌رغم آنکه در تمامی نقاط دنیا مالیات به عنوان یک درآمد پایدار محاسبه می‌ شد اما در کشور ایران این موضوع دچار بی توجهی بود.

وی با بیان اینکه امر مالیات ستانی طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است، افزود: خوشبختانه در قالب لایحه بودجه و قوانین مصوب این موضوع پررنگ‌تر شده و به عنوان یک درآمد پایدار محاسبه گردیده است. ارکانی تصریح کرد: درمجلس یازدهم دریافت مالیات از واحدهای مسکونی خالی و خودروهای لوکس که طی‌سال‌های گذشته وجود نداشت، بررسی و تصویب شد. همچنین مالیات از اینفلوئنسرهای فضای مجازی و سلبریتی‌های کشور نیز به سبب درآمد بیشتر در مقایسه با سایر افراد اعمال شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم همچنین خاطرنشان کرد: تصویب قوانین در امر مالیات‌ستانی بخش‌های غیر فعال و راه‌اندازی سامانه امورمالیاتی که به عنوان یکی از مهم‌ترین تقاضاهای مجلس یازدهم از دولت و سازمان امور مالیاتی کشور تلقی می‌گشت، موجب شد تا تمامی منابع مرتبط با امورمالیاتی شناسایی و ارتباط با بانک‌های اطلاعاتی موجود کشور برقرار گردد و فرار مالیاتی به حداقل برسد.

او اضافه کرد: این درخواست براساس تکلیف وزارت اقتصاد و سازمان امورمالیاتی کشور انجام شد و مجلس نیز درکنار وظیفه تقنینی، به عنوان رکن نظارتی در پی نظارت اجرای این قوانین است تا از فرارمالیاتی جلوگیری شود و تحریف منابع کشور صورت نپذیرد.

ارکانی درادامه این گفت‌وگو ضمن اشاره به گرانی‌های اخیر برخی اقلام و ضرورت حمایت دولت از مردم گفت: نهاده‌های آزاد در کشور موجب شده تا قیمت تمام شده و فروش اقلامی همچون مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز طی یک ماه گذشته با افزایش مواجه شود. این افزایش‌های نرخ‌ها و کاهش قدرت خرید مردم می‌بایست با حمایت دولت جبران گردد. وی بیان داشت که بهترین راه برای افزایش قدرت خرید مردم، اعطای کالابرگ است چراکه یارانه نقدی در کنار افزایش قیمت و تورم مستمر برخی اقلام بی فایده است و کمک مردم نخواهد بود. نماینده مردم نیشابور درمجلس شورای اسلامی درخاتمه گفت‌وگو با بیان اینکه کالابرگ یک امر پذیرفته شده در تمامی نقاط دنیاست، اظهارکرد: اعطای کالابرگ به عنوان یارانه حمایتی موجب می‌شود تا در هرماه، خانوار از سهمیه مشخصی برخوردار باشند و دلواپس خرید برخی اقلام و افزایش قیمت‌هایشان نباشند.

 

  • Kamran ارسالی در

    حرم زادهاتاشماهاهستین مردم زجرمی کشنداشغ الهابس نبست ازچپاول حرام زاده ترازشماهات ودنیا نیست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها