|
کدخبر: 267678 کیمیا ملکی

گسترش نیوز گزارش می دهد؛

عروسی لاکچری؛ یک شب ۹۰۰ میلیون / اینجا قیمت ها به دلار است!

در این گزارش به هزینه های شب عروسی برای یک زوج جوان پرداختیم.

اقتصاد عروسی لاکچری؛ یک شب ۹۰۰ میلیون / اینجا قیمت ها به دلار است!

شب عروسی قطعا بهترین شب هر آدمی است. شبی که شاید کمتر از ۵ ساعت طول بکشد اما تا ابد در ذهن ها باقی می ماند. خیلی وقت است که این شب زیبا از خاطره سازی تبدیل به لاکچری بازی شده است. از سال ۹۸ که درگیر کرونا شدیم عروسی ها منتفی شد اما این روزها با کمرنگ شدن این ویروس مراسم ها به رنگ و روی گذشته برگشته است. این مدت هر بدی که داشت اما خوبی هایی بود که احساس کردیم شاید باقی بماند، مثل برگزاری مراسم ها به سبک ساده و جمعیت کم. حالا نه تنها روش این دو سال اجرا نمی شود بلکه تجملات برای ساختن یک شب رویایی به اوج خود رسیده است. از ماشین عروس تا منوهای غذایی عجیب و غریب! شبی که قرار است برای یک زوج جوان بهترین شب باشد به شبی برای چشم و هم چشمی تبدیل شده است. شاید هم به شبی که داماد هرگز از یاد نبرد چون تا مدت ها بابت آن مقروض است. هر چه تالار مجلل تر و منو شام پر رنگ و لعاب تر عروسی لاکچری تر. در این بین لباس ماشین عروس خفن و سفره عقد سراسر گل را هم نباید از یاد برد.

در این خصوص به سراغ اصنافی رفتم که برای ساختن یک شب رویایی لازم است.

لباس عروس ۱۳۰ میلیونی برای درخشش بیشتر!

از اصلی ترین قسمت عروسی شروع کردم، لباس عروس. برای شروع به غرب تهران رفتم، در محدوده خیابان جمهوری. لباس عروس هایی با مدل های مختلف با هر مدل سلیقه ای دیده می شد. قیمت ها از ۱۳ میلیون شروع می شد به بالا. قیمت های مناسب تری هم برای اجاره بود مثلا ۹ میلیون تومان.

بعد از آن به سراغ مزون های شمال تهران رفتم. وارد مزون شدم. خانمی با ظاهری شیک با صدایی بلند ازپاشنه کفشش به سمتم آمد. سلام جانم عزیزم؟برای دیدن لباس عروس اومدی؟

گفتم: بله میشه بدونم رنج قیمتی لباس ها چقدر؟(ببین عزیزم از ۱۵ میلیون تومان شروع میشه تا ۱۳۰ میلیون. همه مدل ها اروپایی هستن میتونی به پیجمون توی اینستاگرام هم سر بزنی.)

از این مزون بیرون آمدم و با خودم فکر کردم که برای یک شب هزینه تنها یک لباس میتواند ۱۰۰ میلیون هزینه داشته باشد یا حتی بیشتر.

به صفحات اینترنتی که سر میزنم لباس هایی را میبینم با پارچه های خارجی. هر چه سنگ های بیشتری در آن به کار برده شده باشد قیمت بالاتری دارد. حتی در برخی مزون های تهران قیمت لباس عروس به ۱۵۰ میلیون نیز می رسد.

کت و شلوار دامادی چند؟

بعد از لباس عروس به سراغ لباس دامادی رفتم. سمت خیابان باغ سپهسالار مغازه هایی را می بینم که از مدل های مختلف کت و شلوار پر شده است. همان کت وشلوار معمولی که کافی است تا یک کلمه بگویی برای عروسی خودم میخواهم تا قیمت ها جا به جا شود. همان کت شلوار ۳ میلیونی که قطعا برای یک شب کافی هزینه مناسبی دارد حالا با این جمله به ۱۲ میلیون یا بالاتر می رسد.

کت-شلوار

عروس زیبا هزینه سنگین می طلبد!

شب عروسی ظاهر عروس و داماد بسیار اهمیت دارد که انتخاب آرایشگاه بسیار موثر است.

به آرایشگاهی در تهران می روم. آرایشگاهی با دکوراسیون شیک و کادری بسیار فعال. خانمی به سمتم می آید و بعد از آشنایی با من برایم از پکیج عروس می گوید. بسیاری از لغات آن ها را متوجه نمی شوم فقط سرم را تکان می دهم و تایید می کنم. در نهایت قیمت را برایم می گوید: ( عزیزم میکاپ و شینیون عروس ۱۵ میلیون تومان میشه. اگه بخوای رنگ موهاتم تغییر بدی جداگانست. پیشنهاد میکنم این پکیجمونم ببینی که ۳۵ میلیون تومان و خدمات فوق العاده ای داره)

این طور که از آرایشگاه ها برای عروس قیمت گرفتم، هزینه عروس از ۴ میلیون تومان شروع می شود تا ۴۵ میلیون تومان که هزینه اجاره تاج نیز جداگانه است.

آقای داماد چقدر بدهد تا زیبا شود؟

آرایشگاه های مردانه نیز این روز ها کم از خدمات آرایشگاه های زنانه ندارند. ماسک صورت و گریم به درست کردن موی آقای داماد اضافه شده است. قیمت برای داماد نیز از ۹۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان است.

ماشین عروس مدل بالا اجاره کنید

بعد از لباس دیگر نوبت به ماشین عروس می رسد. قبلا برای شب عروسی یا ماشین خود داماد گل زده می شد یا یکی از اقوام که ماشین خوبی داشت برای آن شب به آن ها قرض می داد اما حالا اوضاع فرق کرده است. الان هر چه ماشین عروس بهتر شب عروسی خاطره ساز تر. خودروهای لاکچری که زرق و برق آن ها هم در فیلم عروسی ثبت شود هم در حافظه مهمان ها.

قیمت اجاره چند خودرو لاکچری را میگیرم: اجاره خودرو مازراتی گرن توریسمو روزانه از ۱۵ میلیون تومان آغاز می‌شود. هزینه اجاره روزانه پورشه ماکان مدل ۲۰۱۷ بدون راننده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و با راننده ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.اجاره خودروهای مرسدس بنز روزانه ۲ میلیون تا ۶ میلیون تومان، هزینه اجاره روزانه بنز S۵۰۰ با راننده ۵ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان و هزینه اجاره روزانه این خودرو بدون راننده ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است. هزینه اجاره چری تیگو ۷ حدود یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان است.همچنین اجاره روزانه خودروهای تویوتا برای شب عروسی بازه قیمتی ۸۹۰ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان است.

ماشین-عروس-لاکچری

ماشین عروس به سبک کلاسیک

حالا سراغ اجاره خودرو های کلاسیک می روم. خودرو هایی که این روز ها طرفداران زیادی دارد. هزینه اجاره خودروهای کلاسیک مانند شورلت مدل ۱۹۵۶ روزانه ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان و مدل ۱۹۷۷ این خودرو نیز این روزها ۳ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان است.

ماشین-عروس-کلاسیک

شب عروسی خود را با بادیگاردها جذاب تر کنید!

همین طور که اجاره ماشین های لوکس را می دیدم نوشته ای توجهم را جلب کرد: بادیگارد و اسکورت برای عروسی!

اسکورت ماشین عروس، یکی از مواردی است که به تازگی وارد تجملات عروسی ها شده است و هنوز به دلیل تازگی خود، بسیاری از افراد، با آن آشنا نیستند. در اسکورت عروسی شما افرادی را می بینید که دور تا دور ماشین عروس قرار گرفته اند و نقش محافظتی دارند. هر چند که اصل این کار، برای محافظت نیست و بیشتر جنبه تشریفاتی دارد اما ظاهر قضیه، این را به بینندگان می رساند.هزینه آن بستگی به ساعت هایی که خودرو اجاره داده می‌شود دارد. معمولا ۱۰ ساعت، خودروها اجاره داده می شوند و اگر بیشتر از این ساعت باشد، به ازای هر ساعت باید، هزینه جداگانه ای پرداخت شود. هزینه اجاره هر موتورسیکلت برای اسکورت ماشین عروس از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شروع می شود.

اما بادیگارد. بادیگارد این روزها به اقدامی تشریفاتی برای شب‌های عروسی افزوده شده است. هزینه استخدام بادیگارد برای ۱۰ ساعت در روز ۸۵۰ هزار تومان است.

اینکه چند موتور سیکلت شیک ماشین عروس را تا تالار همراهی کنند و بعد از رسیدن همزمان به عروس و داماد تعدادی مرد با قد های بین ۱۸۰ تا ۱۹۰ دور آن ها باشند جلوه خاصی به مراسم می دهد. قطعا هیچکس این موضوع را از یاد نخواهد برد.

گل آرایی ماشین عروس

گل آرایی ماشین عروس و دسته گل عروس نیز باید انجام شود. برخی از تالار ها در پکیج خود گل آرایی و اجاره ماشین عروس دارند و اگر نداشته باشند هزینه گل آرایی ماشین عروس از ۸۰۰ هزار تومان به بالا است. دسته گل عروس هم از ۷۵۰ تا ۲ میلیون تومان آب می خورد.

گل-ماشین-عروس

دسته-گل-عروس

آینه و شمعدان بخریم برای بخت بلند

به خیابان لاله زار می روم. زوج های جوانی را در این خیابان میبینم که با ذوق به این مغازه ها نگاه می کنند و لبخندی دارند. برخی هم اخمی به چهره دارند گویی باب میلشان پیش نمی رود. زرق و برق آینه و شمعدان ها چشمم را عجیب می گیرد. مدل های مختلفی در هر مغازه ای دیده می شود از ساده تا آینه و شمعدانی با ظاهری قاجاری. هر چه آینه و شمعدان بزرگ تر و پیچ و تاب بالای آن بیشتر، گران تر. به مغازه ها سری میزنم تا قیمت آینه و شمعدان ها را بپرسم. قیمت ها متفاوت بود از ۲ تا ۸۰ میلیون تومان همراه با کنسول زیر آینه و شمعدان موجود بود. اگر شخصی بخواهد کمتر هزینه کند از آینه و شمعدان های ساده استقبال می کند.

آینه-شمعدان

هزینه یک ست حلقه شیک

به خیابان کریمخان میروم. یکی از مهم ترین قسمت های عروسی برای خانواده ها حلقه و سرویس طلا است. مدل های مختلفی با هر سلیقه ای موجود است. از انگشتر های ساده رینگی تا انگشتر های کار شده با نگین های مختلف که اگر برلیان باشد قیمت بالاتری دارد. قیمت ست حلقه از ۹ میلیون تومان شروع می شود و بسته به وزن و نوع نگین های آن تا ۴۰ میلیون نیز می رسد.

حلقه-عروسی

سرویس طلای عروس خانم چقدر آب می خورد؟

به سراغ سرویس طلا می روم. سرویس هایی که از پشت ویترین نیز برقشان به چشم می زند. برخی از سرویس ها ساده و جوان پسند هستند و برخی سنگین و گران قیمت. ارزان ترین سرویس طلا برای عروس از ۲۴ میلیون تومان شروع می شود تا ۳۰۰ میلیون تومان.

سرویس-طلا

سفره عقد با ظروف مسی لاکچری تر است

تعرفه عقد ۴۰۰ هزار تومان است اما با تماس به چند دفتر ازدواج این هزینه ۱ میلیون تومان اعلام شد و اگر دف زن یا موارد دیگری بخواهید این مبلغ بالاتر می رود. اگر بخواهید عاقد را به خانه ببرید به این هزینه ۵۰۰ هزار تومان اضافه می شود. عقد در خانه هزینه چیدمان سفره عقد نیز دارد. سفره عقد بسته به ظروف و میزان گل آرایی که در آن استفاده می شود هزینه متفاوتی دارد. هزینه لازم برای چیدن سفره عقد از ۷ میلیون تومان به بالا است.

سفزه-عقد

تالار های وسط شهر

قطعا موقعیت تالار یا باغ تالار نیز در ساختن یک شب رویایی بسیار موثر است.تالار های پذیرایی قیمت های مناسب تری نسبت به باغ تالار ها دارند.ورودی هر نفر در تالارهای پذیرایی تهران ۶۵۰ هزار تومان برای آب میوه، میوه و شام است. اما بر اساس مواردی مثل آتش بازی، گل آرایی و... این قیمت افزایش می یابد.

تالار-عروسی

باغ تالار های جذاب جیب آقای داماد را حسابی خالی می کند

حساب باغ تالار ها اما جدا است. موقعیت باغ، ورودی و جذابیت آن به هزینه های آقای داماد اضافه می کند. باغ تالارها اطراف شهر هستند اما گران تر.

با یکی از تشریفات های عروسی تماس میگیرم. بعد از کلی تعریف و تعارف قیمت ها را به من اعلام می کند ( برای شما قابل نداره. ببین منو های ما ۳ نوعه. منو ۱ ستارمون نفری ۸۰۰، دو ستاره نفری ۱میلیون ۲۰۰ تومان و منو ۳ ستاره که قطعا خوشت میاد نفری ۱ میلیون و ۷۰۰ تومان. البته برای شما تخفیفم داره ها)

بعد به صحبت ادامه داد. ببین این منو ها بود باز شما بودجه ای که در نظر گرفتی رو بهم بگو تا من بگم تو چه باغی چه لول مراسمی میتونی بگیری.

یکم برام از منو ۳ ستاره تعریف کرد و مواردی برایم عجیب بنظر می پامد که بود و نبود آن چه تاثیری در مراسم یک زوج دارد؟ مثلا قسمت آتش بازی شامل یخ خشک و حباب ساز هم می شد. منو غذا هم مواردی داشت مثل چاینیز و مرغ شکم پر بریان یا بره و ماهی شیر!

 تنها برای ورود به یک باغ تالار جذاب تا ۸۰ میلیون تومان هزینه می شود وعلاوه بر آن بر اساس منویی که انتخاب می کنند تا نفری ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نیز می رود.

باغ-تالار

اینجا قیمت ها به دلار است

حالا نوبت کارت عروسی است. برای دعوت مهمانان عروس داماد قطعا کارت عروسی لازم است. البته مدتی است که کارت عروسی دیجیتال مد شده است. عروس و داماد کلیپی را تهیه و در آن مهمانان را به مراسم عروسی خود دعوت می کنند یا یک کلیپ آماده با هزینه کمتر تهیه می شود.

اما اگر کارت عروسی بخواهیم از دانه ای ۲ هزار و ۵۰۰ تومان شروع می شود به بالا. در این بین کارت عروسی های جذابی را می بینیم با جلد مخملی یا پلسکی آینه برجسته. اینجا قیمت ها با دلار حساب می شود. قیمت این نوع کارت دعوت ها از ۳ تا ۹ دلار است.

کارت-عروسی

یادگاری عروس به دختران دم بخت

گیفت عروسی را فراموش نکنیم که امروزه علاقمندی به آن زیاد شده است. در گذشته نقل های رنگی را در تور سفیدی می گذاشتند و عروس خانم به مهمانان هدیه می داد. الان اما مدل ها جذاب تر شده است. قیمت این گیفت ها از دانه ای ۱۵ هزار تومان شروع می شود تا ۳۵ هزار تومان که به دختران دم بخت فامیل داده می شود.

گیفت-عروس

تنها چیزی که از عروسی شما باقی می ماند

قطعا مهم ترین قسمت عروسی که برای همیشه باقی خواهد ماند فیلم و عکس است. بیشتر از همه مواردی که گفته شد فیلم و عکس اهمیت دارد. به اتلیه ای زنگ میزنم تا از پکیج های مختلف خود برایم بگوید.

از همان ابتدا سعی می کند ارتباط خوبی با من برقرار کند. از قیمت ها و انواع تورهای فرمالیته می پرسم.

شروع به صحبت می کند: اول بهم بگو دوست داری تو چه سبکی باشه عکس و فیلمت؟ ببین هم میتونیم تو جنگل باشیم هم کویر. هیچ محدودیتی نیست. اگر از جنوب خوشت میاد تور چابهار داریم. ببین یه جاهایی میبرمتون که خود جنوبی ها هم نفهمن اونجا چابهار. دوربین ما بسیار حرفه ایه و از این بهتر اصلا نیست.

خب قیمت این تور فرمالیته چند؟ ( ببین با ۱۲ نفری که همراه شما میان میشه ۳۰ میلیون تومان. چون اونا مثلا میخوان با هواپیما بیان پس باید اونم حساب کنیم. نهار و شام و اقامت هم که هست. اما ببین میتونیم با همین قیمت بریم سمت شمال. جایی میبرمتون که هم کوه رو داشته باشیم هم جنگل هم رودخونه و دریا. باید ببینم تیتون چجوریه بهتون لباسای اسپرت میاد یا مجلسی. ما مشاوره لباس هم داریم.)

سوال بعدی خود را از او پرسیدم و با همان لحن مهربان و صمیمانه قبل ادامه داد. خب برای روز عروسی چطور؟ من روز عروسی هم عکس و فیلم میخوام.

( بستگی داره بخوای تو چه باغ یا عمارتی بری. من جایی میبرمت که هم باغ باشه هم عمارت و ورودی اون رو با توجه به بودجه هماهنگ می کنیم و فقط هزینه عکاسی اون روز میشه ۵ میلیون. اما عکس هایی بهت تحویل میدم که کیف کنی.

من قیمتم بالاست چون کارم با بقیه فرق داره، خیالت راحت)

کام خود را با چه هزینه ای شیرین می کنید؟

اما برسیم به آخرین بخش و برش کیک عروسی. در حال حاضر در مراسم ها یا کلیپ های مختلف کیک های چند طبقه و باشکوهی را میبینیم که عروس و داماد با شمشیر آن را می برند که ماکت زیبا و طبیعی از کیک است. اما اگر بخواهید کیک واقعی برای مهمانان خود تهیه کنید کیک عروسی ساده کیلویی ۲۷۰ هزار تومان به بالا است که با تزئینات مختلف این قیمت بالا تر می رود.

با این هزینه ها خوشبختی می خرید؟

نگاه کوتاهی به فضای مجازی کافی است تا کلی از عروسی های لاکچری را ببینیم که با یک حساب سر انگشتی هزینه یک عروسی برای آقای داماد بالای ۹۰۰ میلیون آب می خورد. ازدواج یک اتفاق بسیار زیبا و عروسی خاطره انگیز ترین شب برای عروس و داماد است.اما با وجود وضعیت اقتصادی بد جامعه آیا لازم به این همه لاکچری بازی است؟ این هزینه سنگین تنها برای یک شب! منو های هفتاد قلم شام یا ماشین عروس آن چنانی کدام یک ضامن خوشبختی یک زوج هستند؟

ارسال نظر