|
کدخبر: 266468

امروزه موضوع اقتصاد یک کلان‌مسئله اولویت‌دار است

سید حسین آقا سید مرتضی؛ رییس هیئت مدیره دانشگاه علمی-کاربردی با اشاره به اهمیت اقتصاد در تحکیم پایه‌های حکمرانی در طول تاریخ، گفت: اقتصاد گرچه به معنای امروزی آن، یک علم نوظهور است اما در طول تاریخ همواره مفهوم اقتصادی یکی از مهمترین پایه‌های قدرتمندی جوامع انسانی بوده است.

اقتصاد امروزه موضوع اقتصاد یک کلان‌مسئله اولویت‌دار است

وی در گفتگو با «روزگارما» افزود: در تاریخ تمدن انسانی، مفهوم اقتصاد همیشه یکی از ارکان تداوم و بقای جوامع بوده و تنها اقوامی توانسته‌اند در فراز و نشیب‌های تاریخ به حیات خود ادامه دهند که علاوه بر قدرت علمی، توان نظامی، غنای فرهنگی و درک اجتماعی، اقتصادی توسعه‌یافته، پویا و پایدار داشته‌اند.

رییس هیئت مدیره دانشگاه علمی-کاربردی ادامه داد: این اهمیت تا جایی است که در مطالعه تاریخ و تجربیات تمدن‌های مختلف، رابطه‌ مستقیم پویایی اقتصادی با دیگر ارکان و شاخص‌های توسعه‌یافتگی به وضوح دیده می‌شود.

آقا سید مرتضی تاکید کرد: در دنیای امروز موضوع اقتصاد یک کلان‌مسئله اولویت‌دار است که باید در اولویت برنامه‌های حاکمیت به معنای عام و خاصه دولت قرار بگیرد. مخصوصاً اینکه در جهان امروز اقتصاد دیگر یک مسئله تک بعدی نیست و نقش بسزایی در استقلال سیاسی کشورها و مناسبات بین‌المللی آنها دارد.

رییس هیئت مدیره دانشگاه علمی-کاربردی تصریح کرد: با این همه، امروزه شاخص‌های اقتصاد توسعه‌یافته را نمی‌توان از هم تفکیک کرد چراکه به حدی در هم تنیده‌ و پیچیده‌اند که اساساً نه می‌شود و نه باید آنها را جدا کرد. این امر یک اشتباه راهبردی بزرگ است؛ اشتباهی قطار توسعه جامعه را از ریل خارج خواهد کرد.

منبع: همت خبر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها