|
کدخبر: 266091

نوآوری در بانک ها با این روش تسهیل می شود

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به راه‌اندازی پروژه سندباکس بانک مرکزی، گفت: امیدواریم این محیط آزمون باعث تسهیل نوآوری در صنعت بانکداری کشور و حوزه‌های فناوری‌های جدید بانکی شود.

علی صالح آبادی در مراسم رونمایی از پروژه سندباکس بانک مرکزی، اظهار داشت: محیط بانکداری کشور مستعد توسعه و استفاده از نوآوری جدید است و ما نمی‌توانیم بانکداری را توسعه دهیم مگر اینکه چنین محیط‌هایی ایجاد و در این محیط‌ها آزمون شود تا در نهایت نوآوری‌های دوستان به عمل برسد.

وی افزود: امیدواریم این محیط آزمون باعث تسهیل نوآوری در صنعت بانکداری کشور و حوزه‌های فناوری‌های جدید بانکی شود.

صالح آبادی تاکید کرد: اطمینان داریم که در هر جایی که میدان به عزیزانی دادیم که صاحب دانش فنی هستند، با علم و آگاهی خودشان توانسته‌اند خالق فرصت‌های جدید در محیط اجرا و عمل باشند.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه امروز محیط آزمون تنظیم‌گری بانک مرکزی با تولی‌گری شرکت ملی انفورماتیک اجرا می‌شود، گفت: این اقدامی برد برد برای حوزه فناوری بانک مرکزی و حوزه فین‌تک‌ها خواهد بود و زمانی که نتیجه کار در عمل پیاده‌سازی شود، صنعت بانکداری و کل مردم کشور از آن بهره‌مند خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه امروز کسی نیست که مشتری نظام بانکی نباشد و چه شرکت و چه شخص حقیقی باشد حتما یا صنعت بانکداری کار دارد، گفت: اصلاح رابطه دولت با بانک‌ مرکزی و بانک‌ها، اصلاح رابطه بانک‌ها با بانک مرکزی

و اصلاح رابطه بانک‌ها با مردم را در دستورکار داریم و امیدواریم در هرکدام از این حوزه‌ها فناوری به ما کمک کند.

صالح آبادی تاکید کرد: نوآوری های زیادی انجام شده و باید در جهت تعامل مردم و مشتریان و بانک‌ها نوآوری هایی انجام شود تا در مجموع هم بتوانیم نظارت درست بر بانک‌ها انجام دهیم تا کارشان را در چارچوب انجام دهند و هم اینکه بانک‌ها و نهادهای پولی بتوانند خدمات خوب به مردم ارایه کنند.

وی تصریح کرد: به عنوان رگولاتور حوزه پولی و بانکی کشور وظیفه خودمان میدانیم که محیطی را فراهم کنیم تا نوآوری در کشور رشد و توسعه پیدا کند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها