|
کدخبر: 265421

دلار ارزان می شود؟

قیمت دلار پس از افزایشی که پس از شوک قطعنامه شورای حکام داشت اکنون در فاز احتیاطی قرار گرفته و کمی کاهش داشته است.

هفته گذشته قطعنامه شورای حکام هیجانی را به قیمت دلار تزریق کرد و روند صعودی قیمت‌ها را به‌طور کلی در بازارهای مالی رقم زد.

اما اکنون با سیاست‌های دولت مبنی بر تزریق پول از سوی بانک مرکزی قیمت دلار تا حدودی کنترل شده است و بعد از نوسان در روزهای ابتدایی هفته، کاهشی رشده است.

علی چشمی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگویی بیان کرد: در چند روز اخیر به‌دلیل شوکی که از مصوبه شورای حکام پیش آمد  قیمت دلار در بازار آزاد بالا رفت.

او ادامه داد: اما دولت نیز طبق برنامه‌هایی که داشت با برنامه‌ریزی بانک مرکزی، دخالت گسترده‌ای در بازار اعمال کرد. از سویی از نظر رسانه‌ای تلاش شد اخباری پخش شود که التهابات بازار را کاهش دهد.

علی صادقین، دیگر کارشناس بازارهای مالی نیز دراین خصوص بیان کرد: دو حالت برای دلار وجود دارد، کوتاه‌مدت و بلندمدت. در وضعیت کوتاه‌مدت جلسه بانک مرکزی با پتروشیمی‌ها و صراف‌ها را داشتیم بنابراین صرافان تصمیم گرفتند عرضه را افزایش دهند. مقرر شد آنها خرید و فروش بدون محدودیت داشته باشند.

او ادامه داد: احتمالا در کوتاه‌مدت بازار شاهد اصلاح قیمت ارز است. اما اگر اخبار سیاسی به سمت عدم احیای برجام پیش رود در بلندمدت همچنان قیمت دلار صعودی است.

 

 

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها