|
کدخبر: 265952 کیمیا ملکی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان:

سایه سنگین رکود بر سر این صنف / مردم دیگر پولی برای تغییر دکوراسیون ندارند

رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان اظهار داشت: مردم دیگر برای تزئینات داخلی ساختمان به سراغ بخش هایی می‌روند که اولویت بیشتری برای بازسازی دارند و ضروری است.

اقتصاد سایه سنگین رکود بر سر این صنف / مردم دیگر پولی برای تغییر دکوراسیون ندارند

خدمات تزئین منزل از آن دسته خدماتی است که قطعا تاثیر بسزایی در زیبایی و قیمت خانه می گذارد. بازسازی و تغییر دکوراسیون منزل مدت ها است که جزء الویت های افراد نیست و تنها گروه خاصی از مردم اقدام به این کار می کنند. از جمله دلیل کاهش تقاضای خدمات تزئین منزل مثل رنگ، کاغذ دیواری، لمینت و غیره می‌توان به شیوع گونه جدید ویروس کرونا و مشکلات معیشتی مردم.

گسترش نیوز در خصوص وضعیت صنف تزئینات داخلی ساختمان به گفت و گو با بهروز چوداری میلانی، رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان پرداخت.

میلانی-تزئینات ساختمان

میلانی در خصوص تاثیر افزایش نرخ مصالح ساختمانی بر هزینه ‌های تزئینات داخلی ساختمان اظهارکرد: هنگامی که یک کالا گران می‌شود، مخصوصا کالای تزئینات ساختمان که جزء ردیف اول و دوم خانوار است تاثیر مستقیم می‌گذارد و رکود را بیشتر می‌کند.

مردم دیگر پولی برای تغییر دکوراسیون ندارند

وی با اشاره به وضعیت بد اقتصادی مردم گفت: قطعا گرانی‌ها باعث می‌شود که مردم اقدامات ضروری را در اولویت قرار دهند و به این مسائل توجه زیادی نکنند. کار تزئینات در ردیف چهارم است و مردم سعی می‌کنند به این کار نپردازند یا در صورت ضروری بودن کمترین خرج را متحمل شوند.

رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان در ادامه گفت: مردم دیگر برای تزئینات داخلی ساختمان به سراغ بخش هایی می‌روند که اولویت بیشتری برای بازسازی دارند و ضروری است.

صنف تزئین ساختمان پس از کرونا

میلانی در خصوص میزان تقاضا پس از دوران کرونا پیرامون تزئینات داخلی ساختمان بیان کرد: در یک سال گذشته ۳۰ درصد از همکاران ما بیکار شدند. در دیگر اصناف بعد از خرید محصول دیگر نیاز به کارشناس برای ارائه خدمات نیست اما در این صنف بعد از خرید محصول باید فردی برای نصب به منازل مراجعه کند و ازآنجایی‌که مردم تمایلی نداشتند در شیوع کرونا افراد غریبه به منزل‌شان بروند، اما حالا با واکسیناسیون و اجرای سیستم هوشمند مدیریت، امیدوار بودیم که اعضا این صنف دوباره به بازار برگردند و پس از گذشت از آن روز‌ها حالا افزایش نرخ کالاها مردم را عاصی کرده است. هنگامی که مردم از لحاظ اقتصادی درآمد کمی دارند قطعا برای بازسازی منزل خود هزینه نمی‌کنند. مثلا قبلا مردم کاغذ دیواری را دو سال یکبار تعویض می‌کردند اما درحال‌حاضر ۱۰ سال یکبار هم شاید این کار را نکنند. تولید داخلی کاغذ دیواری نهایت ۲۰ تا ۳۰ درصد نیاز بازار را تأمین می‌کند و مابقی باید از طریق واردات تامین شود که درحال‌حاضر در حال انجام است. زمانیکه اقتصاد گریبان گیر تورم می‌شود مردم کارهایی را که خیلی اجبار ندارند انجام نمی‌دهند که صنف ما شامل آن می‌شود.

تغییر شغل راهکاری برای ادامه معیشت

رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان در پایان پیرامون مشکلات صنف ود در امسال اظهارکرد: بسیاری از هم صنف‌های ما در حال تغییر شغل هستند، چون هزینه‌های خود را نمی‌توانند تامین کنند.

نگاه کوتاهی به مشکلات سال ۱۴۰۰

همچنین رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان چندی پیش در خصوص مشکلات صنف خود بیان کرد: مشکل اصلی فعالان این صنف درحال‌حاضر تامین لمینت است که واردات آن به صرف وجود تولید داخلی از بیش از دو سال پیش ممنوع شده است. این در حالی است که تولید‌کنندگان داخلی بعضا کیفیت خوبی ندارند و برخی محصولات را به نرخ بیش از کالاهای وارداتی به بازار عرضه می‌کنند. در این شرایط دولت یا باید از تولید‌کننده حمایت و بر کار او نظارت کند یا واردات را آزاد کرده که تولید‌کننده رقابت کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها