|
کدخبر: 265817

ماینرهای با بازار خداحافظی می کنند؟

پس از سقوط قیمت بیت کوین به سطوحی پایین‌تر از بالاترین قیمت سال ۲۰۱۷، سودآوری استخراج این ارز دیجیتال اکنون در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد. علاوه بر سقوط قیمت بیت کوین، سختی استخراج بیت کوین و افزایش هزینه‌های برق در سراسر جهان نیز، به شدت بر این شبکه و ماینرهای آن فشار وارد کرده است. طبق گزارش‌ها، شاخص قیمت هش (hashprice) استخراج بیت کوین در حال حاضر در پایین‌ترین حد خود از اکتبر ۲۰۲۰ است.

بسیاری از داده‌ها حاکی از آن است که بسیاری از ماینرها به دلیل سرمایه کم یا تقریبا صفر، ریگ‌های ماینینگ را در مقیاس وسیع خاموش می‌کنند تا ضرر خود را به حداقل برسانند. علاوه بر خاموش شدن ریگ‌های ماینینگ، فعالیت آدرس‌ ماینرها هم نشان می‌دهد که آن‌ها در حال فروش دارایی‌های خود به صورت گسترده هستند تا بخشی از ضرر ناشی از عملکرد منفی غیرمنتظره بازار را جبران کنند.

متأسفانه اکثر پردازنده‌های گرافیکی و دستگاه‌های استخراج دیگر سودآور نیستند و با گذشت زمان، مزارع استخراج بیشتری جهت جلوگیری از ضررهای هنگفت تصمیم به خروج از شبکه خواهند گرفت و این امر ممکن است منجر به کاهش تصاعدی هش ریت این رمزارز در هفته‌های آینده شود. برای این‌که استخراج بیت کوین دوباره به سودآوری برسد، قیمت این ارز دیجیتال باید حداقل به ۳۰ هزار دلار برسد.

 

منبع: رمزارز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها