|
کدخبر: 265700

تفاوت بورس فردا با امروز

در هفته‌های آینده اگر برجام به نتیجه نرسد، قیمت دلار بالا می‌رود و با توجه به اخباری که امروز درباره محدودیت‌های خرید و فروش سکه و طلا در بورس کالا مخابره شد شاید بتوان گفت برجام در کوتاه‌مدت احیا نمی‌شود.

اقتصاد تفاوت بورس فردا با امروز

بازار امروز نسبتا کم حجم بود و ارزش معاملات به ۴ هزار میلیارد تومان هم نرسید. بیشتر فشار فروش روی نمادهای پتروشیمی بود که باعث افت شاخص شد. در گروه معادن و فلزات بعضی از نمادها منفی و تعدادی مثبت معامله شدند اما این گروه هم شاخص را پایین کشید.

محمد رضاپور، کارشناس بازار سرمایه گفت: سیمانی‌ها با توجه به اتفاقات این روزهای بورس کالا و افزایش قیمت شدید سیمان با اقبال بازار سرمایه روبرو شدند، امید به دریافت سودهای بالا در مجمع، سیمانی‌ها را بالا می‌کشد. بانکی‌ها فراتر از انتظار ظاهر شدند و با انتشار صورت‌های مالی ۱۲ ماهه خوب، خود را بالا کشیدند. این گروه برای ادامه روند رو به رشد خود منتظر اخبار برجام می‌ماند اما تک سهم‌هایی مثل "سمایه"، "وآیند"و "دی" به دلیل شناسایی زیان سنگین در محدوده منفی معامله شدند. خودرویی‌ها با بزرگان خود پایین رفتند؛ در این گروه سهم‌های کوچکتر بهتر مبادله شدند.

وی افزود: پیش‌بینی فردا این است که سیمانی‌ها با توجه به معاملات خوب بورس کالا در دامنه مثبت خرید و فروش شوند و گروه پالایشی تا افشای صورت‌های حسابرسی شده فعلا حجم معاملات پایین را به ثبت برسانند، اما پتروشیمی‌ها همچنان با فشار فروش همراه هستند. در گروه خودرویی‌ها سهم‌های بزرگ عرضه می‌شوند و بازار خریدار کوچکترهاست، در کل می‌توان گفت بازار فردا خیلی شبیه امروز است.

رضاپور بیان کرد: در هفته‌های آینده اگر برجام به نتیجه نرسد، قیمت دلار بالا می‌رود و با توجه به اخباری که امروز درباره محدودیت‌های خرید و فروش سکه و طلا در بورس کالا مخابره شد شاید بتوان گفت برجام در کوتاه‌مدت احیا نمی‌شود. بورس فقط همراه با رشد دلار بالا نمی‌رود و ریسک‌های دیگر موجود جلوی صعود شاخص کل را گرفته است که اگر برطرف شوند میتوان انتظار بازده مثبت بورس را داشت.

منبع: صدای بورس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها