|
کدخبر: 265578

منتظر بیت کوین ۱۴ هزار دلاری باشید

تحلیلگران ۱۴۰۰۰ دلار را به عنوان محتمل ترین کف قیمت بیت کوین معرفی می کنند.

بیت کوین (BTC) یک شب دیگر را نیز بدون شکستن حمایت ۲۰۰۰۰ دلاری به اتمام رساند. داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView حاکی از آن هستند که قیمت جفت ارز BTC/USD شب گذشته در صرافی Bitstamp تا مرز ۲۰۲۲۰ دلار کاهش یافته و پس از آن، حدود ۱۲۰۰ دلار افزایش یافته است.

این جفت همچنان وضعیت پر نوسانی را تجربه می کند ولی در یک بازه محدود قرار گرفته است و فعالان بازار منتظر هستند ببینند حمایت ۲۰۰۰۰ دلاری تا چه میزان می تواند در برابر خرس ها مقاومت کند.

این شرایط با افزایش نگرانی‌ها در مورد صندوق سرمایه‌گذاری Three Arrows Capital پیچیده تر شده است، زیرا شایعات حاکی از آن هستند که این صندوق سرمایه‌گذاری پس از ناکامی در انجام تعهدات مربوط به مارجین کال، به دنبال دریافت کمک مالی بوده است.

گفتنی است که بین قیمت لحظه ای فعلی و سطح هدف مورد نظر، مناطقی قرار دارد که نهنگ ها در دوره هایی بعد از سقوط بازار ناشی از همه گیری کرونا در مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸)، مقادیر قابل توجهی BTC خریداری کرده بودند. به گزارش پلتفرم تحلیل داده Whalemap ، این “حباب‌های” حمایتی بالقوه به ترتیب در سطوح ۱۹۰۰۰ دلار، ۱۶۰۰۰ دلار و ۱۴۰۰۰ دلار واقع هستند. عده ای از تحلیلگران نیز کف قیمت BTC را تا ۱۱۰۰۰ دلار  پیش بینی می کنند.

در همین حال، تحلیلگر مشهور بازار، Venturefounder با تجزیه و تحلیل “بدترین سناریوی ممکن”، به حمایت ۱۴۰۰۰ دلاری اعتماد بیشتری دارد. در صورت تحقق این سناریو، قیمت بیت کوین کاهشی ۸۰٪ از بالاترین رکورد خود یعنی ۶۹۰۰۰ دلار را تجربه خواهد کرد. به عقیده این تحلیلگر، اگر قیمت بیت کوین بیش از این کاهش یابد، خیلی سریع روند صعود خود را از سر می گیرد. Venturefounder گفته است با رسیدن بیت کوین به این هدف، هرچه دارد برای خرید بیت کوین خواهد فروخت!

از سوی دیگر، رشد اندکی که در بازار سهام ایالات متحده مشاهده شد باعث بازگشت و تقویت دلار آمریکا شد. شاخص دلار آمریکا (DXY) که از آخرین رکوردهای دو دهه گذشته خود اندکی فاصله گرفته است، اکنون وضعیت بهتری را تجربه می کند و مجال رشد به دارایی های ریسکی نداده است.

در زمان نگارش این مطلب، DXY با افزایش از پایین ترین سطح روزانه خود در حدود ۱۰۳.۵،با رقمی نزدیک به ۱۰۵ معامله می شود و همچنان به رشد خود ادامه می دهد.

با این وجود، معامله گر محبوب کریپتو Ed  همچنان انتظار دارد که DXY بدون رسیدن به سقف ثبت شده هفته قبل، یک بار دیگر پایین بیاید. او به دنبال کنندگان خود در توییتر گفت که این امر باعث می شود جفت BTC/USD یک بار دیگر تا مرز ۲۳۰۰۰ دلار افزایش یابد.

 

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها