|
کدخبر: 265398

چند درصد تولید غلات در اوکراین تحت تاثیر جنگ قرار می گیرد؟

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته توسط مقامات ذیربط اوکراین، به واسطه جنگ تولید غلات در این کشور از ۸۶ میلیون تن در ۲۰۲۱ به ۴۸ میلیون تن در ۲۰۲۲ کاهش می یابد.

اقتصاد چند درصد تولید غلات در اوکراین تحت تاثیر جنگ  قرار می گیرد؟

در حالی که بحران غذایی پیش روی جهانیان است و یکی از عوامل تشدید کننده حمله روسیه به اوکراین به عنوان سفره نان اروپا است، یک مقام اوکراینی روز گذشته خبر از کاهش چشمگیر غلات این کشور داده است.

تولید غلات اوکراین از ۸۶ میلیون تن به ۴۸.۵ میلیون تن کاهش می یابد

بر اساس این گزارش، مقامات اوکراینی پیش بینی کرده اند که برداشت غلات این کشور احتمالاً به حدود ۴۸.۵ میلیون تن در سال جاری برسد این در حالی است که میزان برداشت غلات در سال گذشته ۸۶ میلیون تن بوده است.

از سوی دیگر بخش خدمات نظارت بر محصولات اتحادیه اروپا (MARS) میزان محصول گندم اوکراین را ۲۶.۹ میلیون تن پیش بینی کرده که ۱۶ درصد کمتر از میزان سال گذشته است.

از سوی دیگر بخش خدمات نظارت بر محصولات اتحادیه اروپا می گوید: تخمین زده می شود ۲۲ درصد از تولید گندم در مناطقی است که در حال حاضر تحت تأثیر جنگ پس از تهاجم روسیه قرار گرفته است، که نشان می دهد تولید حدود ۲۱MMT در مناطق دور از نبرد فعال است.

پیش بینی کاهش ۱۶ درصدی ذرت و ۲۶درصدی دانه آفتابگردان در ۲۰۲۲

این سازمان همچنین اعلام کرد: آب و هوای نامطلوب، از جمله هوای سردتر از حد معمول بهار و کمبود باران، باعث کاهش بازده محصولات زمستانه در مناطق مرکزی و غربی خواهد شد.

همچنین بر اساس پیش بینی های صورت گرفته توسط بخش خدمات نظارت بر محصولات اتحادیه اروپا محصول ذرت اوکراین در سال ۲۰۲۲ به ۳۵.۳ میلیون تن می رسد که کاهش ۱۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ خواهد داشت.

همچنین در سال جاری میزان تولید دانه آفتابگردان ۱۲.۱ میلیون تن برآورد کرده است که نسبت به سال قبل کاهشی ۲۶ درصدی خواهد داشت.

 

منبع: بازار

ارسال نظر