|
کدخبر: 265056

پیش بینی اساسی از بورس فردا

امروز ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ شاخص کل در هفته جاری دومین جهش فوق العاده خود را تجربه کرد و بیش از ۳۹ هزار واحد معادل ۲.۵۵ درصد رشد کرد. در گفتگو با حسن حسین نیا کارشناس بازار سرمایه به بررسی بورس فردا پرداخته ایم.

اقتصاد پیش بینی اساسی از بورس فردا

امروز ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ شاخص کل در هفته جاری دومین جهش فوق العاده خود را تجربه کرد و بیش از ۳۹ هزار واحد معادل ۲.۵۵ درصد رشد کرد. سایر شاخص‌ها نیز همگی سبزپوش بودند و یکی از بهترین روز‌های بورس در سال جاری امروز رقم خورد.

ارزش معاملات فاکتور مهم در ادامه روند صعودی

حسن حسین نیا کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه امروز بعد از روز‌های متوالی منفی بودن، مثبت شد و مثبت خوبی را به ثبت رساند. شاخص کل بیش از ۲.۵ درصد مثبت خورد و شاخص کل هموزن نیز با ۱.۸۴ مثبت روز خوبی را رقم زد.

وی افزود: لازم است ذکر کنیم که بعد از مدت‌ها که دلار روند صعودی را در پیش گرفته بود و بسیاری این انتقاد را مطرح می‌کردند که چرا تاثیرگذاری رشد دلار در بازار سرمایه مشهود نیست؟ با توجه به اینکه سهام بسیاری در بازار دلاری و سهام شاخص ساز اساسا صادرات محور هستند این شائبه به وجود آمده بود که با توجه به عملکرد قبلی دولت و سازمان و کلا روز‌های ناخوشایندی که در تجربه‌های قبلی سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ داشتیم احتمالا اعتماد در بین سهامداران از بین رفته است و با وجود اینکه انتظار می‌ رفت با رشد نرخ دلار و رشد انتظارات تورمی در جامعه ما بازار سرمایه یک بازار خوب و ارزان محسوب شود اما گویا همچنان شاهد بی اعتمادی در بازار باشیم!

حسین نیا اظهار داشت: با یک روز مثبت شدن بازار نمی‌توان به این باور رسید که اقبال به بازار بازگشته است و باید ارزش معاملات افزایش یابد و نرخ سرانه خرید و فروش سهامداران حقیقی هم به نفع طرف تقاضا رقم بخورد.

اقبال به بازار سرمایه باز خواهد گشت؟

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: با توجه به اینکه یک روبانی از منفی‌های متمادی بالاخره این روز‌ها بریده شد و با توجه به برنامه‌هایی که بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز دارد این امید می‌رود که مسائل به نفع تولید پیش برود و در روز‌های آینده شاهد اقبال به بازار سرمایه باشیم.

وی گفت: امروز نماد‌های شاخص ساز و دلاری روز خوبی را پشت سر گذاشتند و این انتظار می‌رود که در روز‌های بعد هم این مسئله تکرار شود و باید در نظر داشته باشیم که احتمال دارد که دلار یک نوسان‌هایی را از خود نشان دهد و حداقل در کوتاه مدت نزولی هم باشد.

سال ۱۴۰۱ بهتر از سال ۱۴۰۰ و نیمه دوم سال ۱۳۹۹

حسین نیا افزود: روند سودآوری با توجه به فصل مجامع می‌تواند برای بازار سرمایه جذاب باشد. قطعا سال ۱۴۰۱ می‌تواند برای بازار سرمایه سالی بسیار بهتر از سال ۱۴۰۰ و نیمه دوم سال ۱۳۹۹ باشد. پس می‌شود انتظار داشت همچنان سهام صادراتی بتوانند شاخص را به سمت هدف‌های قیمتی و مقاومت‌های پیش رو جلو ببرند و احتمال اینکه مقاومت این بار با یک حجم خوب شکسته شود وجود دارد، ولی لازم است همه سهامداران با بررسی بیشتر و با بهینه کردن پرتفوی خودشان و با دقت سرمایه گذاری کنند و صرفا نباید گفته‌های کارشناسان را مد نظر قرار بدهند و باید خودشان رضد جریان نقدینگی را هم داشته باشند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها