|
کدخبر: 264879

بازار سهام معلق شد

بازار سهام امروز به مدد حمایت حقوقی‌ها و همینطور تغییر روندهای تکنیکالی شاهد بهبود معاملات سهام در اغلب نمادهای شاخص ساز بودند هرچند که همچنان میل برای نقد کردن بالاست.

امروز یک شنبه ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۱۴.۸۰ واحدی به یک میلیون و ۵۳۲ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما با افزایش ۱۵۶۰ واحدی عدد ۴۲۱ هزار و ۴۲۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با ۱۱.۲۱۶ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۶۴ هزار واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۲۵.۵۵۸ واحد افزایش، به عدد ۲ میلیون و ۹۵۴ هزار واحد رضایت داد.

در بورس تهران امروز ۶ میلیارد و ۶۶۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۴۲۲ هزار و ۹۶۲ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۵۵۸ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۹۲ واحد افزایش به رقم ۲۱ هزار و ۷ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۲ میلیارد و ۵۰۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۵ هزار و ۴۸۵ میلیارد تومان معامله شد.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد امروز شاخص کل بورس تهران به ترتیب نمادهای "شپنا" با ۱.۴۹۱ واحد، "فولاد" با ۱۱۸۴ واحد و "نوری" با ۱۱۷۳ واحد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی "مبین" با ۱۲۰ واحد، "وپارس" با ۱۱۹ واحد و "وتجارت" با ۱۱۷ واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مهر، امروز بازار سهام بر خلاف روز گذشته از شدت فروش سهام در آن تا حدی کاسته شد و به مدد حقوقی‌های حامی بازار توانست کمی حجم بگیرد. هر چند که همچنان انگیزه برای فروش سهام و نقد کردن دارایی‌ها از سوی معامله گرانی که از هر فرصتی برای خروج از بازار استفاده می‌کنند وجود دارد اما می‌توان روزهای کنونی بازار سهام را عرصه خودنمایی معامله گران وفاداری دانست که همچنان با امید به افق بازار سهام نگاه می‌کنند. بازاری که در روزهای کمبود نقدینگی گویی درون یک ساعت شنی گرفتار آمده و در وضعیت سکون و بی وزنی، در حجم مشخصی از ساعت شنی زمان فعلی، بالا و پایین می‌شود.

 

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها