|
کدخبر: 263346

نبض بازار در دست دلالان نوظهور / چرا هرج و مرج قیمتی ایجاد شد؟

رئیس اتحادیه فروشندگان دل، جگر و قلوه تهران گفت: متولیان اصناف کار را از دست دلالان بگیرند و به‌دست اتحادیه‌ها و متخصصین هر صنفی بسپارید. این افراد نبض بازار را در دست گرفته و اجازه رقابت و تجارت و دادو ستد سالم را نمی‌دهند.

اقتصاد نبض بازار در دست دلالان نوظهور / چرا هرج و مرج قیمتی ایجاد شد؟

غلامحسین شیرازی، رئیس اتحادیه فروشندگان دل، جگر و قلوه تهران تصریح کرد: دلالان نوظهور هر روز بیشتر و بیشتر می‌شوند؛ در حالی که هیچکدام در شغلی که به‌دست گرفته‌اند هیچ تخصصی ندارند.

وی با اشاره به ایجاد مجدد شرکت تعاونی‌ها گفت: تاثیر و نقش شرکت تعاونی‌ها در حمایت و اتحاد صنوف بسیار موثر بوده است. متاسفانه سال‌هاست که فعالیت این مراکز پرثمر مخدوش شده است. اگر مجدد شرکت تعاونی‌ها برقرار شوند امور بسیاری حل خواهد شد.

شیرازی ادامه داد: در گذشته شرکت‌های تعاونی با مدیریت قوی مواد اولیه را خریداری و بدون کمبود و گرانی به اعضا پخش می‌کردند، اما اکنون دلالانی که هیچ سررشته‌ای از کالاها و مواد اولیه ندارند در بازار جولان می‌دهند و کار را به‌دست گرفته و هر روز با قیمت‌ها و مدل‌های دادو ستدی که باعث هرج و مرج می‌شود، نبض بازار را در دست گرفته و اجازه رقابت و تجارت و دادو ستد سالم را نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: این دلالان نوظهور هر روز بیشتر شده و هیچکدام در شغلی که به‌دست گرفته‌اند هیچ تخصصی ندارند. متولیان اصناف کار را از دست دلالان بگیرند و به‌دست اتحادیه‌ها و متخصصین هر صنفی بسپارید.

رئیس اتحادیه فروشندگان دل، جگر و قلوه تهران در ایجاد اتحادیه‌های صنفی بیان کرد: یک زمانی در گذشته متولی صنوف شهرداری‌ها بوده‌اند اما زمام امور مربوط به اصناف را باید تشکل‌ها و متولیانشان در دست می‌گرفتند که با تشکیل و تاسیس اتحادیه‌ها این امر محقق شد. اکنون در سراسر کشور تمام صنوف همگن دارای اتحادیه هستند که می‌توانند با مراجعه به این مراکز تحت نظارت قانون فعالیت کنند.

شیرازی در ادامه تاکید کرد: انسجام و اتحادی که هر اتحادیه برای صنف به وجود آورده موجب شده تا از هرج و مرج جلوگیری شود، همچنین چه بسیار اختلافاتی که مابین فروشندگان و صنفی‌ها با خریداران و مشتریان پیش می‌آید که از سوی اتحادیه‌ها تلاش بسیاری برای پی گیری و حل آن صورت می‌گیرد. اتحادیه‌ها می‌توانند در سازمان‌ها و ارگان هایی که صنوف با ایشان در تعامل هستند پی گیر امور مربوطه باشند که از آن جمله‌اند سازمان امور مالیاتی و اداره بهداشت.

شیرازی از ضرروت تعامل هر چه بیشتر ادارات مرتبط با اصناف گفت و تصریح کرد: درحال‌حاضر اداره بهداشت متاسفانه بنا به هر دلیل و بهانه ابتدایی از صنوف مورد تقاضای پروانه کسب، با ایجاد موانع، افرادی را که در پی قانونمند شدن هستند را منصرف و بیزار می‌کند. صنوف با رعایت همه نکات طالب اخذ پروانه هستند؛ لذا انتظار می‌رود در شرایطی که قرار داریم و با توجه به اینکه اتحادیه‌ها با مخارج سنگین، افراد را به اخذ پروانه تشویق و هدایت می‌کنند، سازمان‌ها با ایجاد تسهیلات، روند قانونمند شدن را تسهیل کنند.

 

منبع: اتاق اصناف

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها