|
کدخبر: 262806 رویا رئیسی

سخنگوی اتحادیه‌ کسب‌وکارهای مجازی در گفتگو با گسترش نیوز؛

آیفون بلای جان کسب‌ و کارهای اینترنتی شد

الفت نسب، سخنگوی اتحادیه‌ کسب‌وکارهای مجازی گفت: شکایت‌های مردمی در کمیسیون یا کمیته‌ها بررسی می‌شود. در زمان خریدوفروش اینترنتی گوشی دقت کنید که سایت عضو اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی باشد. خصوصاً در این شرایطی که واردات بعضی از برندها ممنوع شده و فضای متفاوتی در کسب‌وکارها داریم، باید دقت بیشتری در زمان خرید داشته باشیم.

اقتصاد آیفون بلای جان کسب‌ و کارهای اینترنتی شد

کسب‌وکارهای مجازی در ایران چندین سال که فعالیت دارند اما هر روز با حاشیه‌ای جدید رو به رو می‌شوند و آرامش از اهالی این بازار گرفته می‌شود. در روزهای کرونایی به ناچار حمایت‌های خوبی از این کسب‌وکارها شد تا نیازهای مردم تأمین شود. حمایت‌ها موقتی بود و رفته‌رفته گرفتار هزاران مشکل شدند. خیلی‌ها معتقدند که سرعت اینترنت و نبود زیرساخت‌های کافی مشکل اصلی این کسب‌وکارها است اما در این میان عده‌ای هم نداشت یک متولی مشخص را مشکل بزرگ کسب‌وکارهای مجازی می‌دانند. وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت ارتباطات، اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی و چندین مجموعه دیگر برای کسب‌وکارهای مجازی قانون‌گذاری می‌کنند. در خصوص مشکلات اخیر کسب‌وکارهای مجازی گفتگویی با سخنگوی اتحادیه‌ کسب‌وکارهای مجازی داشتیم.

رضا الفت نسب، سخنگوی اتحادیه‌ کسب‌وکارهای مجازی پیرامون بحث سرعت اینترنت در گفتگو با گسترش نیوز گفت: در روزهای اخیر شاهد کاهش سرعت اینترنت هستیم. امیدوارم چاره‌اندیشی در این حوزه شود. تأثیرات کاهش سرعت اینترنت در لحظه مشخص نیست اما در هر کسب‌وکاری اگر سرویس مورداستفاده‌اش دچار اختلال شود، با مشکل رو به رو می‌شود. در این شرایط رفتار مصرف‌کننده تغییر می‌کند.

الفت_نسب

الفت نسب اظهار کرد: همانند سابق نیست که مردم از اینترنت در شرایط کاهش سرعت نیز استفاده کنند. اینترنت مثل آب و برق شده است. مردم و کسب‌وکارها با ناراحتی خرید و سرویس را دریافت می‌کنند. ناراحتی کل زنجیره را در بر می‌گیرد. در نتیجه رفتار مصرف‌کننده و خریدار تغییر می‌کند. این تغییر به نفع کسب و کار نیست. پیشنهاد می‌کنم کسب‌وکارها با توجه به شرایط فعلی کشور، فروش تلفنی نیز راه‌اندازی کنند تا در زمان آفت سرعت جایگزین برای کسب‌وکارشان داشته باشند. در حال حاضر حیات و ممات ما بر بستر اینترنت است. کاهش سرعت در بلندمدت کسب‌وکارهای مجازی را از بین می‌برد.

وی افزود: هراندازه دسترسی برای مردم ساده‌تر و ارزان‌تر شود، کسب‌وکارها قطعاً خوشحال‌تر خواهند بود. در جلسات متعدد دغدغه‌هایمان را بیان می‌کنیم اما تصمیم گیران خیلی توجه به گرانی اینترنت ندارند. شب می‌خوابیم و صبح بلند می‌شویم، قیمت اینترنت گران می‌شود. مردم از همه سمت دچار فشار هستند. تصمیم گیران پاسخ فوری به اعتراض‌ها نخواهند داشت.

سخنگوی اتحادیه‌ کسب‌وکارهای مجازی ضمن اشاره به تخلفات احتمالی فعالین این حوزه گفت: تخلف در هر فعالیتی مشاهده می‌شود و فضا برای بیان گزارش‌ها وجود دارد. در روزهای اخیر فروش گوشی در سایت‌های اینترنتی مطرح شده است. باید توجه داشته باشیم که فروش گوشی در سایت و فروشگاه‌ها متفاوت نیست. در فضای آنلاین اگر کسب‌وکارها تخلفی داشته باشند، کاربران می‌توانند از طریق اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی این تخلف را گزارش کنند.

الفت نسب در پایان خاطرنشان کرد: در کمیسیون یا کمیته‌ها این شکایت بررسی می‌شود. در زمان خریدوفروش اینترنتی گوشی دقت کنید که سایت عضو اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی باشد. در این صورت امکان شکایت وجود دارد. خصوصاً در این شرایطی که واردات بعضی از برندها ممنوع شده و فضای متفاوتی در کسب‌وکارها داریم، باید دقت بیشتری در زمان خرید داشته باشیم.

خبری که در فضای مجازی عملی شد

در روزهای اخیر شاهد انتشار خبر ممنوعیت واردات گوشی‌های آیفون بودیم که در ساعت‌های ابتدایی انتشار این خبر فروشگاه‌های اینترنتی تمامی گوشی‌های آیفون را از سایت‌های خود حذف کردند. در زمان سرچ واژه آیفون در این سایت‌ها با آیفون تصویری منازل رو به رو می‌شدیم. این روند ماندگار نبود و مجدداً سایت‌های اینترنتی فروش آیفون را از سر گرفتند اما نوسان قیمت شدید را در این برند مشاهده می‌شود. این تصمیمات لحظه‌ای و ترس از فیلتر سایت خریدوفروش همانند پایین کشیدن کره کره فروشگاه‌های مجازی بلای جان فعالین این حوزه شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها