|
کدخبر: 262803

سکه نفس چاق می‌کند؟ / پیش بینی مهم از قیمت ها

در بازار سه‌شنبه سکه یکه‌تاز بود و به قول معامله‌گران همچنان سکه لیدر بازار است.

قیمت دلار متشکل به کانال ۲۶ سرک کشید، اما قیمت در نیما کاهشی شد، سکه کماکان میل به صعود دارد.

قیمت دلار متشکل چند؟

 قیمت دلار در بازار متشکل به کانال ۲۶ سرک کشید اما دو نرخ آخر اعلام قیمت زیر مرز ۲۶ انجام شد تا بازار در کانال ۲۶ هزار تومان بسته نشود. به نظر می‌رسد بازارساز نسبت به حضور در کانال جدید تردید دارد.

قیمت دلار در صرافی ملی چند؟

بنا به گزارش اکوایران، اگرچه بانک مرکزی همواره تاکید داشته دخالتی در بازار متشکل ندارد و نوسان قیمت در این بازار تابع عرضه و تقاضای بازیگران آن است. با وجود اینکه دلار در بازار متشکل بالای ۲۶ نماند قیمت دلار صرافی‌های رسمی عدد ۲۶ را نشان داد.

علت پایین بودن قیمت نیما از متشکل

نکته جالب بازار ارز فاصله قیمت اسکناس دلار و حواله بود. معمولا در بازار، حواله گرانتر از قیمت اسکناس است اما در بازار رسمی قیمت حواله از اسکناس پایین تر است.

برخی می‌گویند دلیل اینکه در بازار رسمی قیمت نیما از متشکل کمتر است به مرغوبیت ارز برمی‌گردد. امکان دارد حواله‌های نیما در کشورهایی باشد که هزینه نقل و انتقال بالاتری دارد و همین هزینه‌های جانبی قیمت را تا حدودی پایین‌تر از متشکل آورده است، درحالیکه در بازار متشکل اسکناس بدون هزینه به دست متقاضی می‌رسد.

در بازار سه‌شنبه سکه یکه‌تاز بود و به قول معامله‌گران همچنان سکه لیدر بازار است. سکه در معاملات صبح تا ۱۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان هم بالا رفت ولی در ادامه تن به اصلاح داد. معامله‌گران نیز قبل از اصلاح هشدار می‌دادند که خریدار نقدی کم است و بازار کشش ندارد برای صعود و این اتفاق افتاد. باید ببینیم آیا سکه نفس چاق می‌کند؟

بانک مرکزی از خرید ارز منع شد

در بازار خبری از محسن رضایی، معاون اقتصادی دولت دست به دست می‌شد که بانک مرکزی از خرید ارز منع شد. اما اصل خبر به بودجه امسال برمی‌گردد، در بودجه امسال به درخواست بانک مرکزی، فروش ارز نفتی به این نهاد ممنوع شده است.

هدف بانک مرکزی از این ممنوعیت مستقل کردن سیاست‌های ارزی خود از دولت است. در وضعیتی که بانک مرکزی عامل انحصاری خرید ارز دولت باشد ریسک افزایش پایه پولی از ناحیه رشد ذخایر خارجی وجود دارد. پس بنابراین بانک مرکزی از خرید ارز نفتی منع شده و دولت باید به بانک‌ها بفروشد.

 

ارسال نظر