|
کدخبر: 262520

اختصاصی گسترش نیوز؛

آیفون از صفحه فروشگاه های اینترنتی ناپدید شد! / لیست قیمت های باورنکردنی

بعد از انتشار خبر ممنوعیت واردات گوشی های آیفون اتفاقات عجیبی در حال رخ دادن در بازار موبایل است. فروشندگان بی خیال عرضه این محصول شدند و فروشگاه های اینترنتی هم خالی از این محصول محبوب شد.

اقتصاد آیفون از صفحه فروشگاه های اینترنتی ناپدید شد! / لیست قیمت های باورنکردنی

مشاهدات حاکی از عدم امکان ثبت سفارش واردات انواع گوشی از برند اپل در سامانه جامع تجارت است.

بر این اساس از ۱ خرداد، برند تلفن همراه apple در گروه کالایی ۲۷ قرار گرفته و فعلاً امکان ثبت سفارش آن وجود ندارد.

در پی این اتفاق بازار خالی شد و در فروشگاه های اینترنتی خبری از فروش آیفون نیست و این محصول ناگهان ناموجود شده است!

اپل-دیجی-کالا

امیر اسحاقی، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی پیرامون موضوع ممنوعیت واردات گوشی های آیفون به گسترش نیوز گفت: متاسفانه این اقدام به هیچ عنوان کارشناسی شده نبوده و به نظر می رسد که این تصمیم بیشتر تحت تاثیر فشارهای سیاسی صورت گرفته است. به طور قطع این تصمیم تبعات منفی در پی خواهد داشت. چرا که هیچ نوع مدیریت ارزی در این ماجرا صورت نخواهد گرفت. با این سیاست ما بازار برند آیفون را دو دستی تقدیم کره ای ها خواهیم کرد و این درحالی است که این دو فرقی با یکدیگر ندارند. امروزه بیش از ۵۰۰۰ واحد صنفی کشور به صورت مستقل در حوزه برند آیفون فعالیت می کنند و ۲۵۰ شرکت داخلی بر این برند تمرکز کرده اند. ناگفته پیداست که این تصمیم موج بیکاری فعالان این حوزه را در پی خواهد داشت.

اسحاقی با تاکید بر اینکه به طور قطع بعد از این تصمیم، قیمت ها در بازار موبایل به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت، گفت: نه تنها گوشی های IOS بلکه گوشی های ANDROID نیز با جهش قیمت مواجه خواهند شد. از طرفی با توجه به اینکه بخش عمده ای از مخاطبان برند آیفون به سمت بازار گوشی های آیفون کشیده خواهند شد شاهد بروز جنگ قیمتی در این حوزه نیز خواهیم بود.

آخرین قیمت گوشی های آیفون در بازار

در جدول زیر میتوانید تفاوت قیمت گوشی های آیفون قبل و بعد از ممنوعیت را مشاهده نمایید:

اپل-گوشی

 

ارسال نظر