|
کدخبر: 261233

آینده سیاه در انتظار بیت کوین است

نظر مدیرعامل صرافی FTX در مورد بیت کوین با واکنش شدید جامعه ارزهای دیجیتال مواجه شد. وی در انتقاد خود به خاموشی های متعدد شبکه سولانا اشاره کرد.

سم بنکمن فراید، بنیانگذار صرافی رمزارز FTX، از کارایی بیت کوین به عنوان یک شبکه پرداخت انتقاد کرده است. اما وی با واکنش شدید جامعه کریپتو مواجه شد.

در مصاحبه ای با فایننشال تایمز، بنکمن فراید، به نگرانی های زیست محیطی مرتبط با اجماع ماینینگ شبکه بیت کوین، اثبات کار (PoW) اشاره و ادعا کرد که این شبکه به اندازه کافی مقیاس پذیر نیست تا میلیون ها تراکنش را در خود جای دهد.

وی در عوض از استفاده از اجماع استخراج اثبات سهام حمایت کرد و ادعا کرد که برای شبکه های پرداخت بلاک چین مناسب تر است.

بنکمن فراید اظهار کرد: "کارهایی که میلیون ها تراکنش در ثانیه با آنها انجام می دهید باید بسیار کارآمد و سبک بوده و هزینه انرژی کمتری داشته باشند. شبکه های اثبات سهام به این صورت هستند."

نظرات بنکمن فراید با درخواست‌های اخیر برای ممنوعیت کامل اثبات کار توسط گروهی از لابی‌گران میلیاردر متشکل از بنیانگذار ریپل و چندین گروه زیست‌محیطی دیگر سر و صدای زیادی به پا کرده است.

با این حال، طرفداران بیت کوین به طور فعال علیه روایت جاری که خواستار تغییر در کد اجماع استخراج شبکه بیت کوین است، مبارزه کرده اند.

افرادی مانند جک دورسی پیش از این اعلام کرده‌اند که اثبات سهام متمرکزتر بوده و امنیت کمتری نسبت به اثبات کار دارد.

جامعه کریپتو از نظرات اخیر مدیرعامل FTX چندان راضی نبود. بسیاری ادعا کردند که شبکه بیت کوین به عنوان یک شبکه پرداخت در نظر گرفته نشده، بلکه یک تسویه حساب یک و راه حل های لایه ۲ مانند شبکه لایتنینگ به عنوان دروازه اصلی پرداخت عمل می کند.

بحث اثبات سهام در برابر اثبات کار سال گذشته زمانی آغاز شد که شبکه اتریوم برنامه خود را برای حرکت به سمت اجماع استخراج اثبات سهام تشریح کرد. امثال ایلان ماسک به این مباحث دامن زدند که بیت کوین باید از انرژی پاک بیشتری استفاده کند تا گزینه مناسبی باشد.

با این حال، در سال ۲۰۲۲، به نظر می رسد که بحث به سمت تغییر کامل اجماع استخراج برای شبکه بیت‌کوین تغییر کرده است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر