|
کدخبر: 261134

مخبر، تکلیف قیمت نان را یکسره کرد

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: درحال‌حاضر بیش از نیاز مردم، روغن، مرغ و تخم‌مرغ پیش‌بینی شده و حتی کمتر از نرخ بازار مرغ و تخم‌مرغ عرضه می‌شود و علت آن فراوانی است.

اقتصاد مخبر، تکلیف قیمت نان را یکسره کرد

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز(دوشنبه) در دو بازدید جداگانه با حضور در مرکز پاسخگویی یکپارچه ۱۲۴ وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران، از نزدیک در جریان نحوه ثبت و رسیدگی به شکایات مردمی از واحد‌های صنفی متخلف پس از اجرای طرح «مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها» قرار گرفت.

مخبر در بازدید از مرکز پاسخگویی یکپارچه "۱۲۴" وزارت صمت که با همراهی سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صمت انجام شد، با توضیحات مسئولان مربوطه از روند ثبت و پیگیری شکایات مردمی از واحد‌های صنفی متخلف و همچنین سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی(سیمبا) مطلع شد.

سامانه پاسخگویی ۱۲۴ وزارت صمت با ۴۰ اپراتور در تهران و بیش از ۳۲۰ نفر در سطح کشور، در دو نوبت صبح و شب آماده دریافت شکایت مردمی از اصناف متخلف در زمینه‌های گران‌فروشی، کم‌فروشی و احتکار است که پس از اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها رسیدگی به شکایات مردم در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی و بررسی می‌شود.

این سامانه درحال‌حاضر با افزایش ساعات کاری و فعالیت خود، به طور میانگین روزانه ۴۵ هزار تماس تلفنی و شکایت مردمی را ثبت و پیگیری کرده است.

معاون اول رئیس‌جمهور سپس با حضور در اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران و با همراهی امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری از شعب مختلف در این سازمان بازدید کرد و در گفت‌وگو با قضات و روسای شعب این سازمان در جریان نحوه رسیدگی به پرونده‌های متخلفان صنفی قرار گرفت.

مخبر پس از این بازدیدها در جلسه‌ای با روسای شعب سازمان تعزیرات حکومتی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های صورت گرفته تمامی دستگاه‌ها در روزهای گذشته و به‌ویژه پس از اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها گفت: اجرای این طرح یک تغییر ریل اقتصادی و تحول بزرگ در اقتصاد کشور بود که ممکن است این اقدام بزرگ، اساسی و بنیادی باعث ایجاد زحماتی هم برای برخی مردم شده باشد.

وی با تاکید بر اینکه این دوره انتقال و‌گذار اقتصادی با همکاری، همراهی و همدلی دولت و مردم در حال انجام است، خاطر نشان کرد: این طرح بزرگ اقتصادی یک الزام قانونی بود که باید بر اساس بودجه سال ۱۴۰۰ در سال گذشته انجام می‌شد که با مجوز مقام معظم رهبری اجرای آن تا پایان سال قبل به تاخیر افتاد و بنا بود تا در امسال ارز ترجیحی از بودجه دولت حذف شود و در ازای آن یارانه به مردم اختصاص یابد.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: در این طرح، ارز ترجیحی به ریالی تبدیل می‌شود و از اول زنجیره و پرداخت به واردکنندگان به انتهای زنجیره که مردم و مصرف‌کنندگان هستند، انتقال می‌یابد.

مخبر با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح از رانت و تخلفات جلوگیری می‌شود، به برخی مشکلات پیش آمده در روزهای گذشته و افزایش قیمت‌ها و چگونگی توزیع کالاهای اساسی در کشور اشاره کرد و اظهارکرد: تخلف امری ناپسند است که باید با متخلفان با شدت برخورد کرد و گاهی یک تخلف جرمی مضاعف محسوب می‌شود چرا که در جریان یک تحول بزرگ اقتصادی در کشور که به طور طبیعی اختلاف نرخ در کالاها و نگرانی‌هایی برای مردم به‌وجود می‌آید، عده‌ای از شرایط موجود سوءاستفاده می‌کنند که در این مقطع حساس، تخلفات به‌هیچ عنوان قابل تحمل نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید با متخلف طوری برخورد کرد که تخلف به‌صرفه نباشد، تصریح کرد: باید رسیدگی به گزارشات و محکومیت متخلفان بازدارنده باشد و نظارت، کنترل و جریمه‌ها موثر واقع شود.

معاون اول رئیس‌جمهور خطاب به روسای شعب سازمان تعزیرات حکومتی خواست تا در روزهای آینده با تمام توان و یک اقدام جهادی به پرونده متخلفان رسیدگی کنند تا آرامش و انضباط بر بازار حاکم شود.

مخبر ادامه داد: آشفتگی در بازار بیشتر از گرانی مردم را آزار می‌دهد و معمولا تخلفات به دلیل نبود نظارت و رسیدگی انجام می‌شود.

وی با اشاره به قانون قبلی در خصوص برخورد با متخلفان و میزان جرایم پیش‌بینی شده تاکید کرد: قانون گذشته متناسب با وضع موجود نبود و نیاز به تغییرات اساسی داشت تا امکانات بالاتری در اختیار سازمان تعزیرات حکومتی و شعب رسیدگی به پرونده‌ها در این سازمان قرار دهد که پس از انجام بررسی‌ها در دولت و جلسه سران قوا تغییراتی در این قانون و افزایش اختیارات روسای شعب و تشدید مجازات متخلفان مصوب گردید.

معاون اول رئیس‌جمهور در پایان تصریح کرد: قضات و روسای شعب تعزیرات حکومتی با حداکثر تلاش و کاری ایثارگرانه و جهادی و همچنین حداکثر اختیارات به پرونده متخلفان در سریع‌ترین زمان ممکن عمل کنند.

هم‌چنین مخبر در حاشیه این بازدیدها در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه هدف از اجرای طرح مردمی‌سازی، عدالت در توزیع یارانه است، تصریح کرد: با اجرای این طرح به دنبال این هستیم که نیازمندان حق خودشان را دریافت کنند که از مهم‌ترین آثار این طرح مقابله با فقر مطلق خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه و اقدامات دولت برای واریز یارانه‌های جبرانی، افزود: طبق دستور رئیس‌جمهور به وضعیت جاماندگان به سرعت رسیدگی می‌شود و ظرف یک‌ماه فردی که به لحاظ قانونی مستحق دریافت یارانه است، مبالغ جبرانی و معوقات به حساب وی واریز می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: به طور طبیعی در چنین طرح و تحول بزرگی، کمبودها و اختلالاتی ایجاد می‌شود و ما تاکید داریم با حداقل تبعات این کار صورت پذیرد.

مخبر افزود: درحال‌حاضر بیش از نیاز مردم، روغن، مرغ و تخم‌مرغ پیش‌بینی شده و حتی کمتر از نرخ بازار مرغ و تخم‌مرغ عرضه می‌شود و علت آن فراوانی است و همچنین تا روزهای آینده وضعیت روغن در کشور نیز حالت عادی پیدا می‌کند.

وی با اشاره به برخی مشکلات و مسائل پیش آمده درخصوص وضعیت نان در کشور تاکید کرد: تخلفات در موضوع نان به هیچ عنوان قابل تحمل نیست چراکه دولت هیچ تغییری در قیمت، یارانه و نحوه فروش نان نداده است و نرخ نان نباید یک ریال تغییر کند که در غیر این‌صورت تخلف انجام شده است.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت و ضرورت رسیدگی به وضعیت قیمت‌های کالاهای اساسی به‌ویژه نان تصریح کرد: سازمان تعزیرات حکومتی و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت موظف هستند با دقت به وضعیت نرخ و توزیع نان رسیدگی کنند.

مخبر تصریح کرد: با متخلفان به شدت برخورد می‌شود و مایه تأسف است درحالیکه افزایش نرخ نان انجام نشده و در این وضعیتی که فشار بر مردم است، عده‌ای به‌دنبال سوءاستفاده و تخلفات صنفی هستند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: دولت به دلیل همکاری بی‌نظیر در این تحول عظیم اقتصادی مدیون مردم است.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه تمام تخلفات گزارش شده از سوی مردم در سراسر کشور به‌دقت بررسی و رسیدگی می‌شود، تاکید کرد: از عده‌ای متخلف، سوءاستفاده‌کنندگان، و گران‌فروشان به‌ویژه در موضوع نان به هیچ عنوان نخواهیم گذشت و به‌گونه‌ای با این گروه محدود برخورد می‌شود که حتما بازدارنده باشد و از اقدامات خود پشیمان شوند.

مخبر همچنین درخصوص مصوبه سران قوا برای افزایش اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی و افزایش چند برابری جریمه‌های پیش‌بینی شده تاکید کرد: قانون قبلی بازدارندگی لازم را برای برخورد با متخلفان به خصوص در اجرای طرح بزرگ اقتصادی دولت را نداشت لذا از ظرفیت سران قوا استفاده کردیم و ضمن رفع نقص مصوبه قدیم، جرایم و اختیارات شعب افزایش یافت.

 

منبع: تسنیم
  • حمید ارسالی در

    حالا همه اش بشینید و توجیه کنید

    • ناشناس ارسالی در

      دقیقا توجیه بدون کارشناسی

  • فرهنگ ارسالی در

    با آزاد کردن قیمت آرد واقعا خراب کردید.م ردم از صبح تا ظهر باید این بار در صف نان باستند تا شاید ۱۵ الی ۲۰ عدد نان بگیرند واقعا که برای بدبخت کردن مردم در تاریخ نفر اول هستید

  • ناشناس ارسالی در

    قای مخبر :فراوانی اخیر روغن و مرغ در باز ار بعلت قیمت های نجومی ان است که شما قدر ت خرید را با طرح جدیدتان از مردم سلب کرد ید ،

  • ایرانیان ارسالی در

    عدم نظارت و قاطعیت در برابر گران فروش و کم فروش و محتکر و همچنبن بی لیاقتی و ناکارامدی مسئولان

    • ناشناس ارسالی در

      مسیولین خودشون عامل محتکرین هستن دوروغ م یگن همه انبارها را خودشون اطلاع دارند ت 127وووجواب گونیست یارانه بگیران کیاهستن وجود خارجی ندارند

  • ناشناس ارسالی در

    علتش نخریدن مردمه

  • کریم ارسالی در

    اقای مخبرلازم است استحضار داشته باشید دپ وی مواد غذایی از جمله مرغ و روغن و...در بازار علتش وفور مواد غذایی نیست!! علتش گ رانی شدید و بی سابقه اقلام و اجناس است.

  • جعفری ارسالی در

    جناب مخبر ۴روز است نمیتوانیم برای خانواد ه نان تهیه کنیم چون باید ۵ساعت درصف بایس تیم کار هم تعطیل کنیم نتیجه فراوانی است احتمالادرضمن به دنبال گرانی چند قلم اعلا م شده همه چیز حتی مثلا دفتر نقاشی هم چند برابر شده تازه به نظر میرسد با این مبلغ یارانه فقط ۱۰درصد گرانی جبران میشود

  • داود ارسالی در

    بخاطر پایین بودن قدرت خرید نه فراوانی

  • ناشناس ارسالی در

    اقای محترم جنس زیاد نیست مردم نمی خرند چ ون پول ندارد ومغازه داران بخاطر فساد نش دن کمتر از قیمت مصوب می فروشند تاسف برا ی کشوری که امثال ایشون معاون اول رییس جم هور ش باشه

  • ناشناس ارسالی در

    اقا صف نان تو شهرستان ما خیلی زیاده ۳ سا عت طول میکشه نوبت برسه

  • Saeedhashempour ارسالی در

    من از دست شما که باعث گرانی و نابسامانی بازار شدید به کجا باید شکایت کنیم.

  • ناشناس ارسالی در

    فراوانی روغن وتخم مرغ و برنج و مرغ بعلت گرانی هست که مردم بیچاره توان خرید ندارن د.بجز پولدارها و کارخانه دارها

  • ناشناس ارسالی در

    یک روزی باید توان این بلا ها که سالهاست زندگیمون سیاه کرده بدید

  • م ارسالی در

    تاریخ از بلایی که به سر مردم اووردین یاد خواهد کرد

  • خاتمی گویا ارسالی در

    قیمت های ازاد را باید سال 74 میشد خاتمی تفره رفت احمدی نژاد 10درصد اجرا کرد روحانی بادلار 4200 تیشه به ریشه هدفمندی ها زد..واکنون هم باید مرگ یکبار وشیون هم یکبار با دادن ماهانه نفری 1500 به انهایی که واقعا نیازمند هستند فقط طی دوسال همه چیز عادی میشود متاسفانه یارانه کالاهای اساسی 40 درصد هست ولی یارانه انرژی گاز برق اکنون 80درصد ودرصورت حذف یارانه های ان تورم شدید میشود

  • مهدی ارسالی در

    دروغ اگراستخوان داشت چی میشد!!!!

  • حمید.اکبرزاده ارسالی در

    اقیان دولتمردان یارانه پیش کش خودتان خدا ی ناکرده بوجه تان کم نیاد شما نرخ هارا ب قبل برگردانید مردم ازشما هیچ پولی نمی خو اهند برای ده قرص نان سرنوبت چند نفر باید فحش ناموسی بهمدیگر بدهند شمارابخدا بس ک نید.

  • احمق ارسالی در

    نگران نباشین خودش درست میشه

  • ناشناس ارسالی در

    به علت گرونی مردم نمی خرند چون فقط این ۴ قلم جنس گرون نشده همه چی گرون شده مردم دیگه بیشتر از این فشارگرونی ها را تحمل نمیکنند.

    • ناشناس ارسالی در

      سلامددخترمن یازده سالشه بهش یارانه نمیدن امروزرفتم پیشخوان دولت که ثبت نام کنم و لی سایت جواب ندادسایتی که اعلام کردن شما ره ملی منوکه میزنن بازم جوابی نمیده بخدا من یه کارگرساده هستم بااجاره خانه نمیدون م دیگه بایدکجابرم تااین یارانه دخترم رود رست بشه مسولین کجاییدبه دادم برسید یک ی ارانه هم خیلی کمک بزرگیه به من ...

  • سیف اله رشیدی ارسالی در

    والا آن هابی که سواد اقتصادی دارن میگویند راه رفته چندین ساله و امتحان شده غلط است چرا بار ها و بارها امتحان میکنید و میگویند هر کس ب فرمان بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول و تجارت جهانی گوش کند برای یونان بسرش خواهد آمد و مجبور با وش

  • سیف اله رشیدی ارسالی در

    تجربه را تجربه کردن خطاست اقتصادانان میگویند این سیاست بانک جهانیست همان بلابی که بسر یونان رفت که مجبور شد همه فرودگاهای خود را هم بفروشد جزایر خود را هم بفروشد خالصه همین هم بسر ما خواهد آمد

  • مهدی ارسالی در

    آره ارواح عمتون تخم مرغ شانه ای صد تومن اونم فقط دونه ای میدن نه شانه الحمدلله ر ب العالمین هم که هیچوقت تو بندرعباس بازر س نیست اگر هم باشه مغازه دار یه چیزی میز اره تو دستش بازرس هم میگه باشه فردا اینک ار نکنی دیگه

  • قاسم خانی ارسالی در

    گندش و در آورید 43 سال هست نتوانستید یه حکومت اسلامی که خودتان شعار می‌دادید بنا کنید تمام در فکر چپاول مردم هستید.

  • ناشناس ارسالی در

    قدرت خرید فقط برای چهار درصد ی ها مونده ومسئولان وسران ونهادهای خاص که اگرچند بر ابر هم بشه درآمد آنها هم چندین برابرمیشه مشکل افراد بیکار و باز نشسته وحقوق بگیر جزع

  • محمد آزاد ارسالی در

    گودرز خان مردم باهم سوگند یاد کردند که فعلا چیزی نخرند و هرچیزی که قبلاً خریدند از اونا استفاده کنند یا خیلی خیلی ناچیز خرید کنند تا همه ی چیزهاتون از جمله مرغ و گوشت و... خراب بشن همشون گندیده بشن مردم نمی‌خورند و نمی خرند حالا شما و امثال شما هی بیاین بیانیه بدین بگین بیش از مصرف مردم وارد بازار کردیم

  • ناشناس ارسالی در

    جناب مخبر علت ان نخریدن مردم وهماهنگی مر دم هست انشاالا با این کار این ظلم پسندید ی به سر وی اید تو اگر عرضه داشتی1 میلیار د پول این مردم فقیر زمین نمی زدی که حالا کراری بخونی

  • تبریزیان ارسالی در

    مردم توانایی ندارند بخرند. تولید زیاد نیست ‌ نفرین خدا بر شما و ذات ناپاکتان . خواهشا منتشر کنید . من بازنشسته فرهنگی هستم .

  • علی ارسالی در

    معا ون محترم ریس جمهور بدنه ماشین ایرانی با انگشت فرو می روند مقایسه کنید با ماش ین خارجی ایا میشود در ماشین ایرانی امنیت وجود دارد رهبرعزیز انقلاب چقدر باید به شما ها تذکر بدهید

  • ناشناس ارسالی در

    ملت نخریدن به گریه افتادن بعد انقد رو دا ره میگه قیمت بخاطر عرضه زیاد پایین اومده
    خب روغن و ماکارونی چرا پایین نیو مد ؟ چون اینا مثل مرغ فاسد نمیشه
    پس لطفاً از عملیات فریب دست بردارید

    • ناشناس ارسالی در

      نمی دانم می دانم ولی خود کرده را تدبیر چ یست دیگران خوردند وما نخوریم ما نخ وریم چون نداریم و دیگران که دارند بخور ند. نوش جانشان گوارای وجودشان اینان هم ه ماشااله شمس اله اند ایشال الله،خدا می بیند ،.،.،.،.،،،،

  • ناشناس ارسالی در

    یعنی دروغ نباشه نمیشه...اقای مخبر شما ار زان بلکه دم مردم گرم که نمی خرند شما نا چارید ارزان بفروشید...پس منت سر ملت نگذا رید

  • ناشناس ارسالی در

    مردم اصلا ازاین طرح راضی نیستم واین همه نعمت که میگید توبازار ریخته بخاطرتوان پایین مردم توخرید هستش. برا تو وزیر یا بالا نشین خرید مرغ تا 100 تومن هم خیلی راحته مگه شماها اصلا خودتون خرید میرید یا قیمتا براتون فرقی میکنه چقد گرون بشه. ما مردم بازیچه ایم دستمون به جایی بند نیست. چوب وباتوم واسلحه وزور دست شماست. چشم ما نمیخوریم ماخانواده داریم نمیتونیم آرامش زندگیمونو هرروز برا یه مسخره بازی بهم بریزیم.

  • ناشناس ارسالی در

    بله حالا هی بگید ما نعمتو فراوانی را برا تون آوردیم مردم نمیتونن دوتا مرغ بخرن 25 0.اینو بفهمید اقد از خودتون وطرحتون دفاع الکی نکنید.کشور همسایه را ببینید 18درصد گرون کرده ه خودتون نگاهکنید300درصد. مرد م بدبخت فقطباید بگن چشم تا شما بی سوادا راضی بشد. حرفم بزنیم میشیم مفسد فی الارض

  • اکبر حسینی ارسالی در

    قیمت آنقدر بالا رفته که دیگر کسی توان خر ید ندارد واقعا شرم آور هست درآمدها مانند کشورهای فقیر ولی هزینه ها مانند کشورهای اروپایی و ثروتمند. عجب عدالتی پیاده کرد ید. مردم از تورم های قبلی در عذاب بودند که با این گرانی خود دولت دیکر کلا از زند گی ما امید شدند چون واقعا با این حقوقهای اندک دیگر امکان زندگی کردن وجود ندارد. خدا ریشه مسو۵نا کار آمد را بکند که روز خ وشی برای مردم نگذاشته اند.

  • ناشناس ارسالی در

    این یرانه عیر مستقیم ثروتمندان بهراشرا ب ردند حلا که بدست روستا ها وکشاورز ها می رسد هرکسی قروپر میکنه اگر یرانه بتزینوگا زاویل مستقیم به مردم بدن روستاییها به حق شان میرسندومنهم روستا می رفتم

  • جهانبخش کیماسی ارسالی در

    بالاخره
    میازار موری که دانه کش است
    که جان دارد وجان شیرین خوش است
    ونیز جناب زورگو ودروغ سرهم کن جناب م خبر
    مزن برسرناتوان دست زور
    ک ه روزی در افتی به پایش چومور

  • ناشناس ارسالی در

    زیادی مرغ و تخم مرغ در بازار به گفته شما زیاد هست دیگر قدرت خرید نداریم .نون هم نباید خورد چون 3 ساعت باید تو صف بایستی اگه گیرت بیاد.اون یکی نون ها هم اونقدر گرون کردی و خلوت هست قدرت خرید نداریم.

  • ناشناس ارسالی در

    ۸۵میلیون دروغ میگن فقط شما است میگیدخجال تی ازخدابکشید

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا فرک می کنه و حرفق میزنه؟؟؟؟ بله در بازار وجود دارد اما نه بخاطر سیاست های درست بلکه بخاطر اینکه مردم توانایی خرید ندارن

  • جانباز جنگ ارسالی در

    از جانباز معسر به مجلس ایران.
    ما ع ذرخواهی می کنیم که در حمله عراق به ایران شرکت کردیم و جنگیدم و از عراقی ها کشتیم که ایران و اسلام را نجات دادیم .
    و شما را به ثروت و قدرت رساندیم .
    ما که نمی دانستیم هموطن و اقوام و آشنای ان شما هستند ؟!
    بنابر این در حمله اسرائیل به ایران :
    زیر پوش سفید از تن درآورده و دخیل الاسرائیل گفته و تسلی م می شویم و حقوق بگیر بنیاد شهید و امور ایثارگران می شویم .
    امضاء :
    جانباز معسر و گدا با ۲ ملیون حقوق که فق ط برای ۵ روز مناسب است .
    البته که حقوق و ثروت برای خودتان خوب شد .
    خ وب .
    ...

  • ناشناس ارسالی در

    آقای مخبر مملکت داری مانند بنیاد برکت نیست که حساب و کتاب نداشت و با آمدن تو و رضایی ملت دانست شما با بیسوادی و نداشتن برنامه مملکتو به آشوب میکشید و الان این ناامنی اخیر در اثر بی لیاقتی و بیسوادی و دروغ تو و رضایی و خاندوزی است خدا نکند این آشوبها ادامه یابد ملت فقیر بدتر فنا میشن البته تو و دوستانت اینقدر ثروت اندوزی کردین که کشوری را بخرین اما ما فقرا با ناامنی از گرسنگی میمیریم زودتر استعفا بدین ، کشور عزیز جمهوری اسلامی قدرتمند دیگه نمیشه با دروغ اداره کرد ملت متوجه دروغ و دزدی و خیانت بعضی از مسئولین شدن این کشور شهدا و امام زمان است

  • ناشناس ارسالی در

    اقای مخبر هنوز اینقدر سواددچ نداره که نفهمه اینکه بر خلاف قیمت های اعلامی دولت ؛ عرضه کنندگان مجبور شدند قیمت های خود را به رقمهای پایین تری تعدیل کنند‌ ناشی از مکانیزم و عملکرد بازار بود. یعنی دخالت دولت در تعیین‌نرخ نرغ و تخم‌مرغ بازار را برهم زد و حتلا بازار دارد خودش را مجدد تعدیل می کند. متاسفم برای بیسوادانی که برای اقتصاد کشور تصمیم‌می گیرند.

  • ناشناس ارسالی در

    میشه آقای مسئول کاری به کار آرد نداشته باشید بخدا ملت فقط نون تو سفره هاشون هست برید سودتونو از گرون کردن خودرو ومسکن ومرغ وگوشت ....جمع کنید این یه قلم رو بذارید دست ملت باشه بخدا جای دوری نمیره

  • م ارسالی در

    چقدر دروغ چرا اینجوری باجون مردم بازی میکنید چقدر گرانی بس دیگه مردم باید خود کشی کنن از دست شما به خدا ما پنج نفر هستیم شغل شوهرم ازاد درامد نداریم از کجا بیاریم بخوریم

  • رضا ارسالی در

    درود، بیشتر نان کشور توسط آزادپزها تامین میشود ولی برای آنها بخصوص در شهرستانها تکلیفی مشخص نشده و آرد را با قیمت بسیار گران‌تر از قبل تهیه میکنند و حالا هم اخط ار تعطیلی گرفته اند. اصناف نانوایی‌ها ان حصار طلب هستند و برای کارگاه‌های جدید شر ایط نامعقول گذاشته‌اند.

  • ابراهیم مختاری ارسالی در

    راه مبارزه با گران‌فروشی جریمه ب نقدی نی ست از این طریق دولت دنبال کسب در آمد و گ ران فروش هم با افزایش قیمت جبران ضرر و ز یان و جریمه خودش را دنبال می کنند و قیمت ها به جای کاهش افزایش پیدا می کنند اگر می خواهید کنترل قیمت بشود از طریق باطل کردن جواز، شلاق، حبس و اعدام اقدام کنید در عرض یک ماه تمام اختلال ران حساب خود را چکه کنند روش دولت در مبارزه با گران ف روشی کسب در آمد و آشفته کردن بازار است

  • علی ارسالی در

    وضعیت نان خیلی بد شده .اکثر نانوایی ها سو استفاده میکنن بجای نان پختن آرد را به قیمت آزاد می‌فروشند. دولت برای جلوگیر ی از اینکار باید آرد را به قیمت آزاد به نانوایی ها تحويل بدهد تا از فروش آرد تو سط نانوایی ها جلوگیری گیری کند . و برای خرید مردم هم سهمیه بندی کند مثلا برای یک خانواده روزی ۱۵ عدد من خودم ده روزه ا ز نانوایی محلمون نتونستم نان بخرم اکث ر مردم مثل من هستن.

  • ناشناس ارسالی در

    عجب بازاریست ایران خودتون داریدمیگیدروغن .۶۳تمام قیمتها شده۶۷تومان.خودتون سرازکار خودتون درنمیارید.مخوایدمملکت داری کنید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها