|
کدخبر: 260194

نگران نباشید؛ افزایش قیمت کاذب نخواهیم داشت

مدیرکل نظارت بر خدمات عمومی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: حسب دستور رئیس جمهور و ستاد تنظیم بازار کشور، این سازمان اجازه افزایش کاذب قیمت‌ها را نمی‌دهد.

اقتصاد نگران نباشید؛ افزایش قیمت کاذب نخواهیم داشت

محسن حسین‌لویی روز پنجشنبه در بوشهر افزود: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همه محاسبات اقلامی که قابلیت تاثیرپذیری از تغییرات مربوط به نرخ ارز، هزینه دستمزد و سایر موارد موثر در بهای تمام شده دارد را انجام خواهدداد تا مردم براساس قیمت‌های محاسبه شده بهای آنها پرداخت کنند.

وی بیان کرد: همه مردم نیز براساس قیمت های تعیین شده از سوی سازمان حمایت نرخ کالاها را پرداخت کنند که این رویه منجر می شود تا نوسان نامناسب قیمت‌‎ها نیز رخ ندهد.

حسین‌لویی ادامه داد: از آذرماه سال ۱۴۰۰ وزارت صنعت، معدن و تجارت پروژه‌ای در زمینه درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده روی کالاها داشت که تاکنون چهار مرحله آن اجرایی شده و مرحله پنجم نیز از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و اکنون در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: حدود ۲۶ هزار قلم کالا درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده روی آنها اجرایی شده  که براساس این اقدامات حاشیه سود و هزینه‌های واسطه گری روی این اقلام به شدت پایین آمده و منجر شده که براساس بررسی‌ها تاکنون قیمت ۱۱ هزار قلم کاهش داشته است.

حسین‌لویی گفت: یکی از اقدامات مهم که همزمان با طرح هدفمندسازی یارانه ها و اصلاح ارز ترجیحی به ارز رسمی کشور اجرا شد  درج قیمت تولید و مصرف کننده روی کالا است که با پایش مستمر قیمت کالاها نرخهایی باشند که به صورت منطقی و معقول شکل گرفتند.

وی اظهار کرد: براساس این پروژه دیگر تخفیت‌های غیرواقعی لحاظ نشده و قیمت ها نیز به شکل واقعی خواهد بود که مصرف کننده نیز اطمینان پیدا خواهد کرد بهای پرداختی وی باید براساس قیمت درج شده روی کالاها باشد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها