|
کدخبر: 259969

گفت و گوی گسترش نیوز با رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی؛

گوشت نیوزیلندی در راه ایران؟ / علت اصلی افزایش قیمت ها اعلام شد

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: در حال حاضر بازار بسیار کم رونق است و مردم به علت مشکلات اقتصادی و هزینه های بسیار قادر به خرید گوشت نیستند و ما نیز قبول داریم که قیمت آن زیاد است.

اقتصاد گوشت نیوزیلندی در راه ایران؟ / علت اصلی افزایش قیمت ها اعلام شد

روز گذشته خبری مبنی بر  واردات گوشت قرمز از ونزوئلا‌ و نیکاراگوئه برای کاهش قیمت آن از سوی محمد آقا میری، رئیس سازمان دامپزشکی کشور منتشر شد. بازار گوشت مدتی است نوسانات زیادی را تجربه کرده است. با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی، کسری نهاده و مسئله حذف ارز ترجیحی انتظار افزایش قیمت گوشت در بازار ایجاد شده و این در حالی است که قیمت‌های سرسام‌آور گوشت در بازار ایران واقعی و منطقی نیست.

گسترش نیوز در خصوص وردات گوشت قرمز به گفت و گو با علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی پرداخت.

ملکی

علی اصغر ملکی پیرامون خبر منتشر شده مبنی بر واردات گوشت قرمز از ونزوئلا‌و نیکاراگوئه اظهار داشت: در ابتدا باید تعیین شود گوشت وارداتی چگونه است و میتواند بازار را جذب کند؟ قیمت آن با گوشت داخل قابل مقایسه است؟ باید قبل از همه چیز به این نکات دقت شود.

به اسم گوشت و به رسم چربی!

وی همچنین در ادامه گفت: قبل از این از آسیانه میانه گوشت وارد شد. این گوشت ها بسیار چرب و دارای وزن بالا بود که جذب بازار نشد و مشتری پسند نبود. اگر اینگونه باشد مصرف صنعتی دارد و قابل استفاده مردم نیست. اینکه فرد به جای ۴ کیلو گوشت خارجی ۲ کیلو گوشت داخلی خریداری کند قطعا دلچسب تر و به صرفه است. گوشت وارداتی صنعتی است. گوشت نیوزلند، قرزیقستان و ارمنستان تا حدودی از نوع نژاد و کیفیت به گوشت داخل نزدیک هستند و قطعا در آینده به آن نیاز خواهیم داشت. اگر گوشت نیوزلند به کشور وارد شود یقینا مردم با اشتیاق این گوشت را میخرند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی پیشنهاد خود برای خرید گوشت وارداتی را مطرح کرد و افزود: خرید گوشت وارداتی باید توسط فرد متخصص باشد، گوشت را بشناسد و نظر کارشناسی داشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر بازار بسیار کم رونق است و مردم به علت مشکلات اقتصادی و هزینه های بسیار  قادر به خرید گوشت نیستند و ما نیز قبول داریم که قیمت آن زیاد است.

اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت گوشت؛ افزایش قیمت دام

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان پیرامون عوامل تاثیرگذار بر قیمت گوشت بیان کرد: اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت گوشت، افزایش قیمت دام است. با افزایش یک برابری قیمت گوسفند، قیمت گوشت دو برابر می‌شود. در روزهای اخیر قیمت دام زنده بین چهار تا پنج هزار تومان افزایش یافته که بر قیمت گوشت نیز مؤثر بوده است. زمانی که از گرانی گوشت صحبت میکنیم قبل از آن دامدار است. ابتدا قیمت گوسفند بالا میرود و به مراتب آن گوشت گران می شود. با توجه به کاهش بارندگی در سال جاری و خشکسالی در مراتع، وزن گوسفندها کم است. به دلیل نبود صحرا برای تغذیه گوسفندان، دامداران ناچار به تأمین علوفه دستی شده‌اند که گران است.با احتساب قیمت هر کیلو جو ۱۲ هزار تومان، یونجه هشت هزار تومان و کاه شش هزار تومان طبیعی است که قیمت گوسفند توسط دامدار افزایش یابد.

  • ناشناس ارسالی در

    کشوری که در تامین علوفه دام محتاج دیگر کشورها می‌شودساخت موشک و هسته شدنش به چیه ؟ بجای ساخت موشک کمر همت را ببندند و برای تامین علوفه دست بکار شوند .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها