|
کدخبر: 255141

ریزش قیمت گوشت در بازار / دامداران در وضعیتی خطرناک!

ایوب حاج آقاپور فرشکار رئیس اتحادیه گوشت و مرغ تبریز با اشاره به کاهش تدریجی قیمت گوشت در بازار، اظهار کرد: به دلیل کاهش تقاضا به خصوص در ماه مبارک رمضان، گوشت قرمز خریدار ندارد که همین امر موجب کاهش کشتار شده و بازار راکد مانده است.

ایوب حاج آقاپور فرشکار تصریح کرد: در بازار گوشت قرمز، با تقاضای پایینی نسبت به سال های گذشته مواجه هستیم؛ چراکه امسال ماه مبارک رمضان بعد از تعطیلی ایام نوروز شروع شده و مردم خرید مورد نیاز خود را در این ایام انجام داده‌اند؛ بنابراین اکنون با کاهش قدرت خرید روبرو هستیم و ادامه این وضعیت برای دامداران خطرناک است.

وی با بیان این‌که کاهش قیمتی چندان زیادی در بازار مشاهده نمی‌شود و تنها مصرف گوشت قرمز کم شده است، افزود: با توجه به توزیع بیش از حد گوشت یخ زده، اغلب نهادهای سازمانی به سمت و سوی مصرف گوشت یخ زده روی آورده‌ اند و کشتار کم شده است؛ بنابراین با ادامه این روند، قیمت گوشت قرمز در بازار به تدریج کاهش خواهد یافت و این موضوع به ضرر دامداران است.

رئیس اتحادیه گوشت و مرغ تبریز با تاکید بر ضرورت حمایت از دامداران، گفت: بالا رفتن نرخ نهاده های دامی باعث کاهش صرفه اقتصادی دامداری شده است؛ بنابراین دامداران فشارهای زیادی را متحمل می شوند که باید دولت حمایت‌های لازم را انجام داده و در بحث قیمت گذاری دست در دست هم داده تا این مشکل به زودی مرتفع شود .

آقاپور فرشکار خاطرنشان کرد:  اخذ بیش از حد هزینه خدمات کشتارگاه از قصابان و کشتار کنندگان، تاثیر مستقیم بر قیمت تمام شده گوشت گذاشته و به ضرر مردم تمام می شود؛ لذا از شهرداری تقاضا می شود در راستای مرتفع کردن این موضوع اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت بازار مرغ نیز گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ با قیمت ۲۸ هزار تومان عرضه می‌شود؛ همچنین توزیع مرغ یخ زده باعث شده این بازار نیز راکد بماند.

 

منبع: ايسنا
  • ناشناس ارسالی در

    تا کی و چه زمانی قیمتها ثابت میشوند اموا ج قیمتی رو به جلو تمامی ندارد . اعصاب مر دم از بالا رفتن مکرر قیمتها خرد شده . چاره ای نیست.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها