|
کدخبر: 259190

نماینده مجلس: به هیچ وجه نرخ نان و دارو نباید تغییر کند

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد که نرخ نان به هیچ وجه تغییر نمی‌کند بلکه نحوه تخصیص یارانه از ابتدای زنجیره به انتهای زنجیره منتقل می‌شود.

اقتصاد نماینده مجلس: به هیچ وجه نرخ نان و دارو نباید تغییر کند

مصطفی طاهری در جریان بررسی گرانی‌های اخیر در جلسه علنی امروز (یکشنبه) گفت: فصل مشترک همه نمایندگان این است که حتما تاکید دارند باید روش فعلی اصلاح شود و تخصیص ارز ترجیحی، آسیب‌های جدی دارد. در دوره قبل رئیس بانک مرکزی در خوشبینانه‌ترین حالت گزارش داد با ارز ترجیحی کمتر از ۱۵ هزار تومان به سفره مردم می‌رسد و بخش زیادی از آن به شکل‌های مختلف از بین می‌رود پس با این وضعیت باید روش فعلی اصلاح شده و از شبکه توزیع یا قاچاق جلوگیری شده و راهکار حذف ارز پیش‌بینی شود چون شرایط تخصیص ارز به نفع مردم و کشور نبود.

وی با بیان اینکه نظر بیشتر کارشناسان بر حمایت‌ها در انتهای زنجیره مصرف است، افزود: چرا دائم می‌گویید که چرا از نان شروع شده در حالی که بحث گرانی نان نیست. بارها و بارها همه اعلام کردند که نرخ نان به هیچ وجه تغییر نمی‌کند و به هیچ وجه هم تغییر نخواهد کرد بلکه نحوه تخصیص یارانه از ابتدای زنجیره به انتهای زنجیره منتقل می‌شود.

طاهری توضیح داد: طبق قانون باید قیمت‌ها به شکل سال قبل حفظ شود دولت هم به دنبال همین موضوع است و به هیچ وجه نرخ نان و دارو نباید تغییر کند و در سایر کالاها نیز حفظ نرخ سال ۱۴۰۰ باید رعایت شود. در این بین نکته مهم اجرای خوب قانون است؛ لذا لازم است نقایص طرح مشخص شده و به درستی اجرا شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید با مردم صحبت کرد و آنها را اقناع نمود. اگر ما نمایندگان و مردم همراه این طرح شوند شیرینی و لذت آن را همه خواهند چشید و خواهیم دید شرایط بهتر می‌شود؛ پس باید دست به‌دست هم داده تا این طرح را خوب اجرا کنیم و بخش زیادی از یارانه که در سفره مردم وجود نداشت، به مردم بازگردد. این موضوع نیازمند اجرای خوب است.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها