|
کدخبر: 258402

هشدار/ نیروگاه هسته ای ارزهای دیجیتال منفجر می شود

اهرم در بازار رمزارزها مانند «نیروگاه هسته‌ای» در دنیای واقعی است. اگر از اهرم درست استفاده شود فاجعه چرنوبیل در سبد سرمایه‌گذاری شما اتفاق می‌افتد. اما اگر با مدیریت ریسک از این ابزار استفاده کنید قطعا می‌تواند به سود شما باشد.

اقتصاد هشدار/ نیروگاه هسته ای ارزهای دیجیتال منفجر می شود

 

اهرم در بازار رمزارزها مانند «نیروگاه هسته‌ای» در دنیای واقعی است. اگر از اهرم درست استفاده شود فاجعه چرنوبیل در سبد سرمایه‌گذاری شما اتفاق می‌افتد. اما اگر با مدیریت ریسک از این ابزار استفاده کنید قطعا می‌تواند به سود شما باشد.

اهرم در کریپتو چیست؟

اهرم را جادوی بازارهای مالی خطاب می‌کنند. در معنای ساده اهرم این امکان را می‌دهد که شما با ۵۰۰ دلار یک معامله ۵۰۰۰ هزار دلاری انجام دهید. اگر سطحی نگاه کنیم اهرم یک قابلیت منحصربه‌فرد است. کلید پولدار شدن و رسیدن به قایق تفریحی و لامبورگینی همین اهرم است. اما تا به حال برایتان سوال شده که چرا یک صرافی باید گاهی تا ۱۰۰ برابر دارایی به شما اعتبار دهد؟

اهرم به شما اجازه می‌دهد که اندازه معامله خود را بزرگ‌تر کنید. مانند یک وام عمل می‌کند. این موضوع در صورت سودآور بودن معامله باعث سود می‌شود اما اگر در معامله ضرر کنید چندین برابر ضرر می‌دهید. هرچقدر اهرم بالاتری را انتخاب کنید احتمال لیکویید شدن دارایی شما بیشتر است.

مثلا یک معامله ۱۰ هزار دلاری را تصور کنید. اگر برای ۱۰ هزار دلار دارایی اهرم ۱۰ را انتخاب کنید، از دست دادن معامله فقط به نوسان ۱۰ درصدی نیاز دارد. اگر از اهرم بدون مدیریت ریسک استفاده کنید مطمئن باشید که نه تنها سود نمی‌کنید، بلکه با زیان هنگفت از هر چه اهرم و بازارهای دوطرفه است متنفر می‌شوید.

چگونه از اهرم استفاده کنیم؟

سال‌ها پیش چند محقق آزمایش جالبی در رابطه با بازار رمزارزها انجام دادند. آن‌ها به یک موش اجازه دادند که معاملات فیوچرز در بازار رمزارزها انجام دهد. نتیجه این آزمایش باور نکردنی بود چون موش در درصد بالایی از معاملات موفق عمل کرده بود. این دانشمندان بعد از این اتفاق ادعا کردند که موفقیت در معاملات فیوچرز شانسی است. اگر از شانسی بودن فیوچرز بگذریم به این سوال می‌رسیم که چگونه از اهرم با پایین‌ترین ریسک استفاده کنیم؟

مهم‌ترین نکته در استفاده از اهرم حد ضرر است. اگر حد ضرر داشته باشید حتی اگر معامله آنطور که تحلیل کردید پیش‌ نرود با زیانی اندک معامله را می‌بینید. اما اگر حد ضرر نداشته باشد احتمال لیکویید شدن با اهرم بالا بسیار زیاد خواهد بود.

سخن پایانی

اهرم همان نیروگاه هسته‌ای در دنیای ارزهای دیجیتال است. اگر کنترلش نکنید می‌تواند زیان‌بار باشد اما اگر با مدیریت ریسک و حد ضرر از این ابزار استفاده کنید قطعا می‌تواند تاثیر بهتری روی سود شما داشته باشد. در نهایت تجارت‌نیوز هیچ توصیه‌ای به استفاده از اهرم در معاملات رمزارزها ندارد و صرفا برای آشنایی مخاطبان تجارت‌نیوز با ابعاد مختلف بازار رمزارزها نوشته شده است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها