|
کدخبر: 258285

دولت با کسری بودجه مواجه خواهد شد؟

نشانه‌ای از توافق در مذاکرات برجامی دیده نمی شود، در برخی گمانه زنی ها حتی به بن بست رسیدن مذاکرات هم مطرح شده است. مساله ای که بدون تردید بر وضعیت معیشت بیشتر اقشار جامعه تاثیرگذار است.

اقتصاد دولت با کسری بودجه مواجه خواهد شد؟

با هر خبر منفی از آینده مذاکرات وین شاهد تغییراتی در بازار ایران هستیم. با این حال دولت ابراهیم رییسی ادعا می‎کند که مذاکرات برجامی بر شرایط معیشتی و اقتصاد کشور گره نمی‎خورد. با این حال برخی از کسری بودجه و مشکلات اقتصادی برای دولت در صورت عدم توافق صحبت می‌کنند.

محمد حسینی، معاون پارلمانی رییس جمهوری در این باره گفت: ما برجام را به مساله اول کشور تبدیل نکرده‌ایم و به مسائل داخلی خودمان می‌پردازیم. البته مذاکرات و گفتگوها ادامه دارد، ولی بودجه کشور به گونه‌ای بسته شده است که مشروط به برجام نباشد.

محمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب رییس دوم کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات هم توضیح داد: کسری بودجه در ابتدای سال اتفاق نمی‌افتد. اگر کسری هم اتفاق بیافتد در دو الی سه ماه آخر سال است. آن هم در صورتی که منابع تامین نشود. ولی خوشبختانه در ماه‌های اول هستیم و سالی که نکوست از بهارش پیدا است، فعلاً منابع ما تحقق پیدا کرده است. نفت دو الی سه برابر قبل به فروش می‌رسد. انشالله کسری بودجه نخواهیم داشت.

میرتاج‌الدینی در ادامه بیان کرد: ما بودجه را به گونه‌ای بسته‌ایم که ربطی به برجام ندارد. امروز هم که توافقی اجرا نشده، فروش نفت ما سه برابر شده است. همچنین ارتباطات با کشورهای همسایه بهبود یافته است تا جایی که در پیمان شانگهای عضو شده‌ایم و بازار کشورهای همسایه و آسیای میانه بر روی ایران باز شده است. در واقع واردات و صادرات به شکلی روان انجام می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها