|
کدخبر: 257821

کالای اساسی مورد نیاز کشور تامین شد؟

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان از ورود بیش از نیم میلیون تن کالای اساسی در قالب ۸ فروند کشتی به بندر امام در امسال خبر داد.

اقتصاد کالای اساسی مورد نیاز کشور تامین شد؟

امید جهان‌نژادیان با اعلام اینکه این کالاها به سفارش این شرکت برای تأمین نیاز مصرفی کشور و حفظ ذخایر این کالاها خریداری شده است، میزان دقیق محموله‌ی این کشتی‌ها را ۵۱۳ هزار و ۸۲۳ تن اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه این میزان کالای وارد شده شامل ۴۲۷ هزار تن گندم در قالب ۶ فروند کشتی و ۸۶ هزار تن روغن خام خوراکی در قالب ۲ فروند کشتی است، اظهار کرد: کالاهای وارد شده پس از تخلیه به سرتاسر کشور ارسال می‌شود اما مقاصد گندم و روغن خام وارد شده‌ی اخیر، عمدتاً استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران و فارس بوده است.

جهان‌نژادیان با بیان اینکه درحال‌حاضر ۳ فروند کشتی حامل ۲۰۹ هزار تن کالای اساسی در لنگرگاه بندر امام پهلو گرفته‌اند، تصریح کرد: کالاهای ترخیص شده در این بندر بر اساس برنامه‌ی حمل‌ونقل شرکت بازرگانی دولتی ایران از سوی ناوگان جابه‌جایی بار و کالا به مبادی مصرف و مراکز و تأسیسات ذخیره‌سازی در اقصی نقاط کشور انتقال می‌یابند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان همچنین از خرید تضمینی گندم و دانه‌ی روغنی کلزا در این استان خبر داد و گفت: از آغاز فصل خرید تاکنون، ۳۵۰ هزار تن گندم با نرخ هر کیلوگرم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و با پرداخت جایزه ۱۰۰۰ تومانی تحویل این محصول به مراکز خرید دولتی، از کشاورزان خریداری شده است و علاوه بر آن، ۳۵ هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا نیز از کشاورزان خریداری کرده‌ایم.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها